Cégvilág

econet.hu: 860 milliós nettó árbevétel mellett -463 milliós EBITDA

Az econet.hu médiacsoport árbevétele 2009 első félévében több mint 860 millió forint volt.

A 2009 második negyedévi árbevétel a 2009 első negyedév árbevételét 340 millió forinttal haladta meg, az előző év azonos időszakához képest kisebb csökkenést mutatva. A 2009 első félévi árbevétel a 2008 év azonos időszakától 270 millió forinttal maradt el, amely kétharmad részt a médiapiacon leggyengébb időszaknak számító első negyedév teljesítményének tudható be.
 
Az üzemi eredmény a médiapiaci szezonalitásnak és a válság miatti visszaesésnek betudhatóan a költségcsökkentő intézkedések ellenére is elmaradt az előző év azonos időszakában realizálttól. 2009 első félévében a csoport EBITDA eredménye -463 millió forint, adózott eredménye -428 millió forint volt. Ez utóbbihoz az első negyedév 456 millió forint veszteséggel, míg a második negyedév 28 millió forint nyereséggel járult hozzá. A számok a 2009 első negyedévéről a második negyedévre 480 millió forintot meghaladó eredményjavulást mutatnak. A 2009 második negyedévi EBITDA adat 2009 első negyedévéhez képest 300 millió forintot meghaladó mértékben növekedett.

Az EBITDA szintű erősödés oka a Média Üzletág javuló teljesítménye, ami a leépítések költségei és egyéb egyszeri tételek nélkül negyedéves üzletági szinten már néhány tízmillió forintos pluszba fordult. A második negyedéves adózott eredmény javulásának további fő tényezője az Externet Nyrt. részesedés értékesítéséből realizált 130 millió forint körüli pénzügyi eredmény.
 
Balázs Csaba, az econet.hu Nyrt. elnök-vezérigazgatója 2009. év első félévének eredményeiről elmondta: „A Társaság második negyedéves eredményei már kedvezőbb tendenciát mutattak az első negyedév mélypontját követően, a cégcsoport összességében a becsült piaci átlagnak megfelelően teljesített. Az év hátralévő részében is mindent megteszünk a válság hatásaihoz való eredményes alkalmazkodás érdekében. A rövidtávú kedvezőtlen kilátások ellenére megerősítést adhat az a tény, hogy az econet.hu - a válságálló Szigettel is megerősítve - már ma is a legismertebb magyar brandeket birtokló médiavállalkozások egyikeként, jelentős piaci szereplőnek számít. A cégcsoportot a média fókuszú stratégia is segítheti abban, hogy hosszabb távon a legnagyobb magyarországi média-tulajdonosok közé tartozzon.”

econet.hu EBITDA Balázs Csaba üzemi eredmény nettó árbevétel
Kapcsolódó cikkek