Már a kutyatápot is hipermarketben vásároljuk
Korábban nem volt ritka a 6-8 vagy akár a 10 százalékot meghaladó éves növekedés sem – tájékoztatta lapunkat Szórádi Gyöngyi, a szakmai szövetség, a Magyar Állateledel Egyesülés főtitkára.
A nagykereskedelemmel is foglalkozó Alpha Pet üzletág-igazgatója, Szetmár István szerint ugyanakkor a termékek eladásából származó bevétel visszaesett, mivel a vevők az alacsonyabb ár- és minőségkategóriákat keresik. Megfigyelhető ugyanakkor, hogy a legmagasabb árszínvonalú termékek forgalma nem esett olyan mértékben vissza, mint az olcsóbbaké.
Megtorpant az úgynevezett szakmai csatorna, az állatorvosi rendelőkben lebonyolított forgalom. Az Alpha Pet cég tapasztalatai szerint tovább gyengül a független, szakmai kiskereskedők pozíciója, miután a fogyasztók egyre gyakrabban a heti nagybevásárlás során szerzik be az állateledeleket is.
Az elmúlt húsz évben jelentős állateledel-gyártó kapacitás jött létre Magyarországon. Ennek révén az állateledel-ipar az agrárexport húzóágazatává vált, amelynek termékei elsősorban a környező országok piacain találnak gazdára.