Az NHH április óta gyűjti a televíziós infrastruktúra-szolgáltatók adatait, ennek alapján megállapítható, hogy a korszerűbb digitális technológiára történő átállás ha lassú is, de folyamatos – mondta Ferenczhalmy Bálint, a hatóság illetékes osztályvezetője.
Az elemzés június végére 2,937 millióra becsülte a valamilyen fizetős televíziószolgáltatás ügyfeleinek számát. A rendszeres adatszolgáltatásra vállalkozó 14 legnagyobb piaci szereplő előfizetőinek száma ennél mintegy félmillióval kevesebb, 2,448 millió.
A különféle technológiákat figyelembe véve itthon még mindig kábeltévére fizetnek elő a legtöbben, több mint másfél millióan, de a műholdas és egyéb vezeték nélküli technológiák ügyfélköre is több mint 721 ezres.
A piac legnagyobb szereplője a UPC, részesedése meghaladja a 33,4 százalékot, a második helyen, 24,1 százalékkal a DigiTV áll, dobogós hely – 18,2 százalékkal – még a Magyar Telekomhoz tartozó T-Home-nak jutott. A piac fennmaradó részén egy számjegyű részesedéssel osztoznak a többiek, köztük néhány nagy távközlési szolgáltató is, mint az Antenna Hungária és az Invitel.