Cégvilág

Terjed a digitális tévé itthon - Vezet a UPC

Már több mint 40 százalékra tehető Magyarországon a digitális tévéadásokra előfizetők aránya – többek között ez is kiderül a Nemzeti Hírközlési Hatóságnak (NHH) a hazai televíziós piacról először nyilvánosságra hozott gyorsjelentéséből.

Az NHH április óta gyűjti a televíziós infrastruktúra-szolgáltatók adatait, ennek alapján megállapítható, hogy a korszerűbb digitális technológiára történő átállás ha lassú is, de folyamatos – mondta Ferenczhalmy Bálint, a hatóság illetékes osztályvezetője.

Az elemzés június végére 2,937 millióra becsülte a valamilyen fizetős televíziószolgáltatás ügyfeleinek számát. A rendszeres adatszolgáltatásra vállalkozó 14 legnagyobb piaci szereplő előfizetőinek száma ennél mintegy félmillióval kevesebb, 2,448 millió.

A különféle technológiákat figyelembe véve itthon még mindig kábeltévére fizetnek elő a legtöbben, több mint másfél millióan, de a műholdas és egyéb vezeték nélküli technológiák ügyfélköre is több mint 721 ezres.

A piac legnagyobb szereplője a UPC, részesedése meghaladja a 33,4 százalékot, a második helyen, 24,1 százalékkal a DigiTV áll, dobogós hely – 18,2 százalékkal – még a Magyar Telekomhoz tartozó T-Home-nak jutott. A piac fennmaradó részén egy számjegyű részesedéssel osztoznak a többiek, köztük néhány nagy távközlési szolgáltató is, mint az Antenna Hungária és az Invitel.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

digitális tévé Magyar Telekom Nemzeti Hírközlési Hatóság DigiTV adatszolgáltatás NHH UPC elemzés
Kapcsolódó cikkek