Cégvilág

810 milliárdos adósság a BKV-nál

A BKV belső eladósodottsága 3 milliárd euró, azaz mintegy 810 milliárd forint, a buszok egyötödénél naponta jönnek elő hibák.

Kocsis István szerint ez abból fakad, hogy az elmúlt tíz évben elmaradt az eszközállomány megfelelő megújítása. "A pénzt 5-10 év alatt kellene biztosítani a cég számára" - mondta az InfoRádióban a BKV vezérigazgatója. Nagyjából egy évtized alatt kellene biztosítania a tulajdonosnak azokat a forrásokat, amelyek a BKV eszközállományának megújításához kellenek. Csak arra kell vigyázni, nehogy a járművek és más eszközök öregedése gyorsabb legyen, mint ahogy a források érkeznek - fogalmazott az InfoRádió Aréna című műsorában Kocsis István vezérigazgató. "Az idei telet még kihúzza a BKV a jelenlegi járműparkkal, ám a megújítás programja nem odázható tovább" - mondta a közlekedési vállalat vezérigazgatója.

Hozzátette: a vállalatnak nem hitelre, hanem tőkeinjekcióra van szüksége. A társaság a közösségi közlekedés rendbetételére 15 éves tervet készít október végére.

Ettől független az a 30 milliárd forintos reorganizációs amelyről egy hónapja állapodott meg a társaság a fővárossal. Ez az összeg fejlesztésre nem ad lehetőséget, csupán arra, hogy a társaság teljesítse azokat a szolgáltatásokat, amelyeket a főváros megrendel tőle.

A buszok lízingeléséről szóló tervdokumentáció három változata készült el, ezekről a fővárosnak kell döntenie. Ezer busz beszerzése évente mintegy 8-9 milliárd forintos kiadást jelentene, míg ötszáz busz évi 5 milliárd forintos, 250 pedig 2-3 milliárd forintos költséget - mondta az InfoRádió Aréna című műsorában Kocsis István.

A BKV vezérigazgatója hozzátette: a fővárosban közlekedő 1200 busznál naponta mintegy 200-250 hiba keletkezik. Nem csak a járműveket, az infrastruktúrát is fel kell újítani a BKV-nál, ezért fontosak az ehhez kapcsolódó megvalósíthatósági tanulmányok - mondta Kocsis István annak kapcsán, hogy a fővárosi közgyűlés hat kötöttpályás nagyprojekt megvalósíthatósági tanulmányának támogatásához nyújt be kérelmet.

A BKV 2010. január 31-ig felülvizsgálja a vezetői juttatásokat. Nem lesz automatikus a prémiumfizetés, nem tartalmaz titoktartási kitételt a szerződés, ha az alkalmazott munkájához nem kapcsolódik titok.

Kocsis istván BKV botrányok végkielégítések tömegközlekedés
Kapcsolódó cikkek