Két tucat saját fejlesztésű busz, és 1500-2000 busz elkészítése egy év leforgása alatt: a Magyar Buszgyártók Szövetségének elnöke szerint ekkora kapacitással rendelkeznek a hazai buszgyártó vállalkozások. Vincze-Pap Sándor azt mondja, öt olyan cég van a hazai piacon, amely gyors határidővel vállalni tudná az elöregedett buszok cseréjét a BKV-nál - számol be az MR1-Kossuth Rádió.
A cégek közül a mosonmagyaróvári Kravtex például alig két hete jött ki egy új városi busztípussal, a Kravtex Citadellel. De nemcsak a Kravtex, hanem a székesfehérvári Alfabusz és a szigetszentmiklósi Auto-Rad Controll, valamint a Magyar Járműtechnikai Gyár debreceni részlege és a külföldi tulajdonú NABI is ki tudná szolgálni a hazai piacot - mondja a buszgyártók szövetségének elnöke.
- A magyar gyártású autóbuszokban a magyar hozzáadott értékhányad mindenképpen meghaladja a 40-50 százalékot, sőt, az alacsony padlós városi autóbuszok esetében elérheti a 75-80 százalékot is. Nemzetgazdasági szempontból egy magyar gyártású autóbusz akár 40 százalékkal magasabb beszerzési áron is kedvezőbb, mint egy külföldről beszerzett autóbusz, ha beleszámítjuk a megtartott és a pluszban létrehozott munkahelyeket, a beszállítókat is.
De még nem tudni, hogy lesz-e eredménye a magyar buszgyártók összefogásának. Egy biztos: maga a szövetség akkor jött létre, amikor tavaly ősszel kiderült, a BKV-nak olyan tervei vannak hogy külföldi járművek lízingelésével, vagy kínai buszok vásárlásával váltaná le az öreg buszokat. Kocsis István BKV-vezér csak azt jelentette be, hogy ezer buszt szereznének be. Hivatalosan azonban soha nem erősítette meg, hogy Kínával is keresik a kapcsolatot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.