Az európai fővárosok közül az 1 350 budapesti autóbusz átlagéletkora a legmagasabb, 16 év, és a közlekedési vállalat vezetői szerint 1 000 darab mielőbbi cseréje elkerülhetetlenné vált.
Jelenleg a legnagyobb autóbuszgyártó kapacitással és piaci részesedéssel a Kravtex Kft., a Kühne Zrt. és a Vasöntöde Kft. által alkotott cégcsoport rendelkezik, amely 1999-től az elmúlt 10 évben a gyártó kapacitás mellett folyamatosan fejlesztette termékeit és eddig több mint 750 db új autóbuszt értékesített a hazai piacon.
A teljes egészében saját fejlesztésű Credo Citadell 12 főtervezője a Kühne Zrt. főkonstruktőre, Szombath Imre volt. Az 1992-ben alakult Kravtex Kereskedelmi Kft. fő tevékenysége kezdetben Ikarus autóbuszok, Rába motorok és futóművek valamint ezek alkatrészeinek exportja volt, majd forgalomból kivont Ikarus autóbuszok felújításába kezdtek az 1994-ben Győrött vásárolt gyártelepen: 1994 és 2002 között több mint 700 teljesen felújított Ikarus autóbuszt szállított a cég Oroszországba.
Az elmúlt év januárjában adták át az új 10 600 négyzetméteres gyártócsarnokot, amelyben többek között új, 6 állásos festőüzem is helyet kapott. Ekkor adták át a cég által gyártott 500. autóbuszt. A Kravtex 2006-ban 175, tavalyelőtt 110, az elmúlt évben pedig 130 buszt értékesített.
További részletek a hétfői Világgazdaságban
Világgazdaság Online Credo Citadell 12 1 000 busz cseréje elkerülhetetlen Teljes egészében hazai fejlesztés -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.