A volumen növekedés csaknem 1 százalékos az év első kilenc hónapjában, 2 százalékos a növekedés a harmadik negyedévben. A részvény-visszavásárlás 2009-es értéke 4 milliárd svájci frankról 7 milliárd svájci frankra emelkedett. A Nestlé éves várakozásai változatlanok: a mennyiség alapú árbevétel növekedés fokozása, és az állandó devizában kifejezett EBIT (osztalék és adófizetés előtti eredmény) növelése – közölte a vállalat.
Az eredményeket kommentálva Paul Bulcke, a Nestlé vezérigazgatója elmondta: "Az év harmadik negyedévének lendületesebb volumen alapú növekedése, mely a 2008-as kiemelkedő eredményeket követte, ismét a Nestlé stratégiájának erősségét igazolta. Ebben a kihívásokkal teli gazdasági környezetben korszerűsítettük a vállalat struktúráját és termékportfoliónkat. Továbbra is jelentős összegeket fektetünk be új technológiák fejlesztésébe, és világszerte kiszélesítjük K+F kapacitásainkat, növeljük a termékfejlesztésre és a márkakommunikációra fordított kiadásokat. Mindez alátámasztja várakozásaimat abban a tekintetben, hogy a mennyiség alapú árbevétel növekedés tovább gyorsul és az állandó devizában kifejezett EBIT várhatóan az év teljes egészére vonatkozóan javul majd.”
Az európai piacokon a poralapú italok, instant és kapszulás kávék kategóriákat érdemes kiemelni. A Nescafé, Nesquik, Nespresso és Nestea márkák adták az ital szegmensben a Nestlé által globálisan elért 14 milliárd svájci frankos forgalom 80 százalékát. A Nesquik növekedését Európában a kiegyensúlyozott táplálkozásra fókuszáló termékprofil kialakítása segítette.
A magyar piacra ebben a hónapban bevezetett Nescafé Dolce Gusto - a Nestlé kapszulás italrendszer újdonsága - több mint 50 százalékos organikus növekedést könyvelhetett el az elmúlt 9 hónapban, annak köszönhetően, hogy jelentős piaci pozíciót tudott elfoglalni mind a 16 országban, ahol már kapható.