Cégvilág

Verte a RTL és a Tv2 reggeli adását az MTV új műsora

A Magyar Televízió egy hete debütált műsora, a Ma Reggel nyerte a 40. hét nézettségi versenyét a reggeli műsorsávban. Minden negyedik tévénéző az MTV új közéleti műsorát választotta, így továbbra is a köztelevízióra kapcsolnak a legtöbben a reggeli órákban – olvasható az MTV közleményében.

Mindkét kereskedelmi tévét verte a Magyar Televízió szeptember 28. és október 2. között: 6.40-től 9-ig a Ma Reggelt az éppen tévéző felnőttek 23,4 százaléka nézte az m1 és az m2 csatornán; a tv2-t a nézők 22,6 százaléka, az RTL Klubot 20 százaléka választotta. A Nap-kelte sávját vizsgálva a különbség még nagyobb: 5.50 és 9 óra között (6.40-ig az MTV két híradóval is jelentkezik), 26 százalékos volt az MTV átlagos közönségaránya, szemben a két kereskedelmi csatorna 20 illetve 18 százalékos eredményével.
 
Ha a nézőszámokat vizsgáljuk, kiderül, hogy szinte pontosan ugyannyian nézték a Ma Reggelt, mint a Nap-keltét. A Nap-kelte átlagos nézettsége szeptemberben hétköznapokon 197 ezer volt, míg a Ma Reggelt több mint 191 ezren követték figyelemmel.


 
 A Ma Reggel október 5-től, hétfőtől már 5.50-kor megkezdi adását, ám az elmúlt héten minden nap 6.40-kor jelentkezett be Süveges Gergő műsorvezető. A fenti nézettségi eredményeket vizsgálva jól látszik, hogy nincs jelentősége annak, mikor kezdődik a reggeli műsor, a köztévé 5.50-től éppúgy a legmagasabb közönségarányt érte el a magyar televíziós piacon, mint 6.40-től.
 

nézettség nap-kelte ma reggel
Kapcsolódó cikkek