A kívülállókat egy sakkjátszmára emlékezteti, ahogy a Naspers és a Sanoma rapid gyorsasággal felvásárolt két magyar ár-összehasonlító internetes oldalt. Előbbi cég a Vatera aukciós oldal tulajdonosaként ismert dél-afrikai médiaóriás, amely a hazai e-kereskedelmi szolgáltatásokat nyújtó piac élére tör, míg utóbbi lapkiadóként - a Nők Lapja, a Story, a Figyelő, valamint számos egyéb lap tulajdonosa - és internetes tartalomszolgáltatóként egyaránt a hazai piac egyik meghatározó szereplője.
A hírek szerint mindkét felvásárlást hosszabb előkészítés előzte meg, majd augusztus elején a Naspers megvásárolta az Árukereső.hu Kft. többségi tulajdonát, de alig száradt meg a tinta az adásvételi szerződésen, amikor a Sanoma bekebelezte az olcsobbat.hu portált. Dacára mindezt annak, hogy a Sanomának már évek óta volt egy hasonló ár-összehasonlító oldala, a kirakat.hu.
Gerentsér Imre, a Sanoma Budapest Zrt. újmédia-divíziójának igazgatója úgy véli: a nyugati és a régiós piacokhoz képest hazánkban jelentősen alacsonyabb az ár-összehasonlító oldalak bevételének egy felhasználóra eső aránya, azonban ennek semmiféle racionális okát nem látják, tehát számítani lehet arra, hogy rövid időn beül robbanhat a piac – írja a Népszabadság.
A különféle ár-összehasonító oldalak nyugaton az ezredforduló körül jelentek meg. A piacra akkor irányult a figyelem, amikor a Yahoo 2004-ben 475 millió euróért felvásárolta az egyik legnagyobb ilyen oldalt, a kelkoo-t. (Igaz, azóta a hírek szerint az eredeti vételár töredékéért túladott rajta.) Mára külföldön több száz, adott esetben egy-egy termékkörre specializált ilyen oldalról tudni.