Gavallérosan fizetett az E.ON a fogyasztóknak
Mint emlékezetes, a kidőlt villanyoszlopok helyreállítása késett. A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) kifogásolta, hogy a fogyasztók nem kaptak megfelelő tájékoztatást arról, mikor állítják helyre az áramszolgáltatást és milyen jogérvényesítési lehetőségeik vannak. A FEOSZ 2009. februárjában keresetet indított az E.ON Áramszolgáltató ellen.
Mindeközben folyamatosan arra törekedett a szövetség, hogy lehetőleg peren kívül, minél gyorsabban fogyasztóbarát megoldás szülessen a fogyasztók érdekében.
Ennek eredményeképpen a szolgáltató még a peres eljárás megkezdése előtt vállalta, hogy a kötbérfizetési kötelezettségnél (5.000 Ft - 36 órás áramkimaradás után pedig 15.000 Ft) nagyobb összeget térít meg az áramkimaradásban érintett lakossági fogyasztók számára.
Vállalta, hogy 18 órát meghaladó ellátás-kimaradás esetén 10.000 Ft-ot, 24 órát meghaladó ellátás-kimaradás esetén 15.000 Ft-ot és 36 órát meghaladó ellátás-kimaradás esetén 20.000 Ft-ot fizet vissza. Ígéretet tett arra, a jövőben kiemelt figyelmet fordít a fogyasztók tájékoztatására hasonló eseményeknél.
Mivel a fogyasztók érdekét szolgáló megoldás született, a FEOSZ szüneteltette a pert, mely azóta már megszűnt. Az E.ON teljesítette vállalását.


