BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hatékony az e-mail marketing

Az aktív internetezők 90 százaléka elolvassa az érdekes, informatív e-mailes reklámüzeneteket, hírleveket – derül ki a KutatóCentrum piackutató cég frissen ismertetett felméréséből. A jelentés megállapításai szerint az e-mail marketing költséghatékony módszer a vállalkozások online kommunikációjára, hiszen száz aktív világhálót látogatóból potenciálisan akár 77-et is elérhet általa a hirdető.

A 12 ezer internetező megkérdezésén alapuló felmérés szerint az aktív netezők 93 százalékának van e-mail címe, s 83 százalékuk rendszeresen, hetente legalább kétszer-háromszor olvas/ír is elektronikus levelet. Az aktív levelezők nem sűrűn cserélik le fő, azaz leggyakrabban használt e-mail címüket, alig 10 százalék évül el egy-két éven belül. A netezők több mint fele rendszeresen használja a többi címét is, 70 százalékuk magán- és üzleti célból is levelezik. Kizárólag üzleti célból e-mailezők lényegében nincsenek. A levelezők háromnegyede ingyenes szolgáltatóknál regisztrált címét használja a leggyakrabban.

A kutatásból kiderül, valamivel több jóváhagyott, mint kéretlen (spam) üzenetet kapnak az internetezők. Majdnem felükhöz érkezik be naponta egy-kettő mindkét fajtából, 2-3 százalék kap naponta tíznél többet, és csupán 10 százalék nem kap egyáltalán jóváhagyott, 19 százalék pedig kéretlen üzenetet. A jóváhagyott üzenetekre történő feliratkozáskor az emberek háromnegyede fő e-mail címét adja meg, s csupán 3 százalék mondta, hogy nem regisztrál ilyenre.

A jóváhagyott üzenetek iránti hozzáállás igen kedvezőnek mondható – állapítja meg a tanulmány. A levelek tárgyának fontosságát jelzi, hogy az aktív e-mailezők 87 százaléka elolvassa az üzenetet, ha érdekesnek találja a tárgyat, és 81 százalékuk az üzenetben levő linkekre is rákattint, amennyiben a tartalom felkelti az érdeklődését, és csak kevesebb mint egytizedük törli olvasatlanul a reklámüzeneteket. Érdekes, hogy csupán 60 százalék olvassa el szívesebben a névre szóló üzeneteket, mint az általános megszólításúakat, a kutatás megállapítása szerint tehát nem feltétlenül nyerő a személyes megszólítás.


Változó szabályozás. Változott a kéretlen levelekkel kapcsolatos vizsgálatok szabálya – írta a HWSW szaklap. A változtatás lényege, hogy a hírközlési hatóság a jövőben külön kezeli az egyes esetekre vonatkozó bejelentéseket, illetve a levélszemetet terjesztő cégek elleni eljárási kérelmeket. Utóbbiak emellett illetékkötelessé váltak.

Vélemény

Gombos Zsolt

Az Online Marketing Akadémia egyik alapítója és trénere

„Az e-mail marketing még mindig az egyik leghatékonyabb online kommunikációs eszköz a kis- és közepes vállalatok számára, azonban az is igaz, egyre többen arról beszélnek, hogy a közösségi portálok előbb-utóbb letaszítják vezető helyéről. Nem osztom teljes mértékben ezt a véleményt, de tény, hogy a hatékony e-mail marketingnek stratégiailag átgondoltnak kell lennie. Fontos, hogy a hírlevélben mindenképpen értékes tartalmakat küldjünk el, és azok közé helyezzük el a különböző ajánlatokat. Manapság a személyreszabottság már megszűnt megkülönböztető tényezőnek lenni, ez már úgymond alapelvárás. Akkor jó az e-mail marketing, ha nem akció jellegűen használják a vállalkozások, hanem folyamatosan, és a kétirányú kommunikáció lehetőségét felkínálva valamilyen fajta cselekvésre buzdít.”

Turóczi Ákos Ferenc

A www.mvz.hu honlap üzemeltetője

„Másfél éve működik az autósokat megcélzó oldalunk, hírlevelünknek ma már 500-600 rendszeres olvasója van, jövőre pedig legalább 1500 új feliratkozóra számítunk. A kezdetek óta élünk az e-mail marketing adta lehetőségekkel. Ezt kifejezetten hatékony módszernek tartom, igen nagy számban – mintegy 80 százalékban – térnek vissza az olvasóink. Ezt azért is sikerült elérnünk, mert tulajdonképpen nem adunk el semmit, csupán havi rendszerességgel értékes tartalmakkal szolgálunk a témakörben. Számunkra az üzleti lehetőség a szolgáltató cégekkel kialakított együttműködésben van. A honlapunkon információs és céges adatbázist hoztunk létre, így az érdeklődő autósok a segítségünkkel találhatják meg a keresett szerelőt, vizsgaállomást. Az adatbázis után a cégek fizetnek néhány tízezer forintos éves összeget.”

Az Online Marketing Akadémia egyik alapítója és trénere

„Az e-mail marketing még mindig az egyik leghatékonyabb online kommunikációs eszköz a kis- és közepes vállalatok számára, azonban az is igaz, egyre többen arról beszélnek, hogy a közösségi portálok előbb-utóbb letaszítják vezető helyéről. Nem osztom teljes mértékben ezt a véleményt, de tény, hogy a hatékony e-mail marketingnek stratégiailag átgondoltnak kell lennie. Fontos, hogy a hírlevélben mindenképpen értékes tartalmakat küldjünk el, és azok közé helyezzük el a különböző ajánlatokat. Manapság a személyreszabottság már megszűnt megkülönböztető tényezőnek lenni, ez már úgymond alapelvárás. Akkor jó az e-mail marketing, ha nem akció jellegűen használják a vállalkozások, hanem folyamatosan, és a kétirányú kommunikáció lehetőségét felkínálva valamilyen fajta cselekvésre buzdít.”

Turóczi Ákos Ferenc

A www.mvz.hu honlap üzemeltetője

„Másfél éve működik az autósokat megcélzó oldalunk, hírlevelünknek ma már 500-600 rendszeres olvasója van, jövőre pedig legalább 1500 új feliratkozóra számítunk. A kezdetek óta élünk az e-mail marketing adta lehetőségekkel. Ezt kifejezetten hatékony módszernek tartom, igen nagy számban – mintegy 80 százalékban – térnek vissza az olvasóink. Ezt azért is sikerült elérnünk, mert tulajdonképpen nem adunk el semmit, csupán havi rendszerességgel értékes tartalmakkal szolgálunk a témakörben. Számunkra az üzleti lehetőség a szolgáltató cégekkel kialakított együttműködésben van. A honlapunkon információs és céges adatbázist hoztunk létre, így az érdeklődő autósok a segítségünkkel találhatják meg a keresett szerelőt, vizsgaállomást. Az adatbázis után a cégek fizetnek néhány tízezer forintos éves összeget.”-->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.