BUX 42,733.39
-2.96%
BUMIX 3,743.44
-0.90%
CETOP20 1,841.99
-0.52%
OTP 8,918
-4.00%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-2.00%
+0.99%
ZWACK 17,300
-0.57%
0.00%
ANY 1,545
-2.52%
RABA 1,115
-0.89%
0.00%
-0.63%
0.00%
-0.47%
OPUS 151.8
-0.78%
-1.00%
-0.79%
0.00%
-1.20%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,814
-4.16%
-0.38%
ALTEO 2,780
+0.72%
0.00%
+0.68%
0.00%
+0.85%
-3.23%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.05%
0.00%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
+9.83%
-5.24%
+0.74%
0.00%
+0.39%
NUTEX 10.05
+0.90%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
+0.29%
0.00%
NAP 1,228
+3.02%
0.00%
+9.12%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Menekülnek a hallgatók a NeoFM-ről és a Class-ról

Az első négy napon a Juventusra kapcsolt át a legtöbb egykori Sláger és Danubius-hallgató, de az MR2 és a Rádió1 is nyert a Danubius és a Sláger leállásán. Az újak közül a Class FM-nek sikerült valamivel jobban az indulás.

A Maximize médiaügynökség és az Nrc piackutató 600 fős reprezentatív mintán végzett online kérdőíves felmérést azon 18-49 korúak körében, akik hetente legalább egyszer hallgatnak rádiót.

Az adatfelvétel közvetlenül az új adók indulásakor történt, 2009. november 19. és 22. között, így a kapott információk a hallgatók első rezdüléseit, gondolatait mutatják és csak áttételesen utalnak arra, mi történik majd hosszú távon a rádiók hallgatottságával – áll a Kreatívhoz eljuttatott kutatás bevezetőjében - közli a felmérést a Kreatív Online.

A megkérdezettek 41százaléka saját bevallása szerint egyik új adóba sem hallgatott bele annak indulása óta. Ők egyrészt azok, akik az utolsó perc után is lojálisak maradtak kedvenc márkájukhoz, másrészt azok, akiknek a korábbi kedvenc adója megmaradt (Juventus, Rádió1, MR2 Petőfi, MR1 Kossuth, egyéb adók) és az új adók első napjaiban nem voltak kíváncsiak az ott történt változásokra.

Az új adók indulását övező információáradat ellenére, vagy éppen ennek köszönhetően a megkérdezettek  35 százaléka mindkét új adóba belehallgatott. Ehhez jön hozzá az a 12 százalék, akik csak a Class FM-be és még 10 százalék, akik csak a Neo FM-be hallgattak bele. A többség tehát már az új adók indulásának első napjaiban kipróbálta a két újonnan indult rádiót.

Az adatok alapján jelenleg nehezebb helyzetben van a Neo FM, hiszen a korábbi Sláger-rajongóknak csak 6 százaléka maradt az új adón, míg a Class FM esetében ez az arány a korábbi Danubius-rajongók bázisán nézve 16 százalék.

A kutatási anyag szerint a változások nyertese a Juventus lehet. A Danubius-rajongók 32 százaléka, míg a Sláger-rajongók 28 százaléka hangolt a Juventusra az új adók indulása óta eltelt időszakban. Jelentős hallgatói tábort nyerhet még az MR2 Petőfi Rádió és a Rádió1 is.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek