BUX 41,248.02
-0.02%
BUMIX 3,923.59
-0.63%
CETOP20 1,919.28
-0.06%
OTP 10,505
+1.99%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-2.82%
-0.80%
ZWACK 17,200
+0.29%
0.00%
ANY 1,635
+2.83%
RABA 1,155
-2.53%
-0.44%
+3.13%
-3.05%
-0.46%
OPUS 193.6
+0.83%
+12.58%
-1.72%
0.00%
-2.51%
OTT1 149.2
0.00%
-1.95%
MOL 2,800
-0.99%
+0.50%
ALTEO 2,350
+0.86%
-6.09%
-3.92%
EHEP 1,600
+23.55%
+2.94%
-0.26%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-3.81%
-8.11%
0.00%
SunDell 39,800
0.00%
+0.94%
-0.75%
-1.44%
-1.41%
-0.31%
-3.35%
GOPD 12,500
0.00%
OXOTH 3,790
0.00%
-5.98%
NAP 1,218
-0.65%
0.00%
-4.15%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

A mobil a kor köldökzsinórja

Tendencia. Meglepőnek tűnhet, de Olaszországban az általános iskola második osztályát a diákok egyharmada már mobiltelefonnal a zsebében kezdi el. Ez aligha a saját döntésük – vélhetően jobban örültek volna egy labdának vagy egy Barbie babának a születésnapjukra –, ám a szülők nem csekély része úgy véli, ez a legjobb ajándék. A legfrissebb felmérések szerint a mobilok növekvő száma az aggódásra vezethető vissza, mondván, a szülők a készülék segítségével mindig tudhatják, merre jár a gyermekük. Az eredmény meghökkentő: a harmadik osztályosok esetében már 90 százalékos a penetráció, és az ötéveseknek közel 30 százaléka hord a nyakában mobilt. Igaz, ezek a csöppségek aligha tudják pontosan, mire is való a készülék, inkább úgy vélik, ezzel ők is a „nagyokhoz” tartozhatnak. Persze a nagyobbak sem SMS-ezésre használják a telefont, szinte kizárólag biztonsági okból telefonálnak, például ha baj van, vagy tudatni szeretnék a szüleikkel, merre járnak, illetve, hová jöjjön értük a családi autó.

A mobilt tehát akár a legújabb kor „köldökzsinórjának” is nevezhetnénk, amely a függést és nem az önállósodást erősíti – hívják fel a figyelmet kutatók. Fordulat azonban aligha várható ezen a téren, a szülők feltehetőleg továbbra is a mobiltársaságok komoly „szponzorai” lesznek, a gyerekek pedig úgy nőnek fel, hogy a készülék életük nélkülözhetetlen részévé válik.

Lemaradásban a tanárok Az olasz tanárok nem állnak különösebben jól a technológiai jártasságukat illetően: tízből heten ugyan meglehetősen gyakran használják a számítógépüket, ám a tudásukat tekintve így is komoly hiányosságok tapasztalhatók, különösen, hogy többségük a gyermekétől vagy autodidakta módon tanulta meg a készülék kezelését. A világhálón ugyan elboldogulnak, ám például a notebookot már összekeverik a Facebookkal, az Outlookról úgy gondolják, olyan kifejezés, amelyet a fiatalok a divattal kapcsolatban használnak, míg a hard disk esetükben nem más, mint egy acélipari csoport. A tanárok többsége információszerzéshez használja a világhálót, illetve, hogy ellenőrizze elektronikus leveleit, az olasz oktatók közel fele azonban a közösségi hálózatokat is látogatja, egyharmaduk pedig ezen keresztül tartja a kapcsolatot a kollégáival. VG

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek