BUX 41,779.48
+0.74%
BUMIX 3,950.99
+1.32%
CETOP20 1,976.81
+0.33%
OTP 9,904
-3.75%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.14%
-0.61%
ZWACK 17,050
0.00%
0.00%
ANY 1,620
+1.25%
RABA 1,180
+2.16%
-4.29%
-0.24%
+6.16%
-0.92%
OPUS 188.8
+2.61%
+11.11%
-0.74%
0.00%
+2.74%
OTT1 149.2
0.00%
+3.54%
MOL 2,700
-0.59%
0.00%
ALTEO 2,390
+1.70%
-9.09%
+0.40%
EHEP 1,590
+4.95%
0.00%
+0.64%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.20%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
-0.47%
0.00%
+1.48%
+5.71%
+4.38%
+2.48%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
+4.09%
NAP 1,190
+1.54%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Döntés a bormarketingről

Puskaporos hangulatban ülnek ma le a tárgyalóasztalhoz a Magyar Bormarketing Nonprofit Kft. (MBM) tulajdonosai: a közösségi bormarketingért felelős társaság ugyanis a mai napig nem jutott hozzá a feladatai ellátásához szükséges összeghez. Az év végére súlyos pénzzavarba kerülő MBM előző, november végén tartott taggyűlése után azt jelezte: amennyiben december 15-ig Gráf József agrárminiszter nem talál megoldást arra, hogy a bortermelők által befizetett járulékokból az MBM megkapja a neki járó öszszeget, a kft. „felszámolása elkerülhetetlen”.

A november 25-i taggyűlés után közzétett felhívás alapján rendeletmódosítással váltották ki az 1,6-1,8 milliárd forint öt százalékát kitevő forrás megszerzéséhez szükséges közbeszerzési pályázatot. Így elvileg rendezetté vált a támogatás sorsa (VG, 2009. december 3.). Lapunk azonban úgy értesült: az összeg tegnapig nem érkezett meg. A közösségi agrármarketing-összegek elosztásáért felelős Agrármarketing Centrum (AMC) igazgatója ezzel kapcsolatban úgy nyilatkozott a Világgazdaságnak: a december 15-i határidő nem az MBM működési költségeire szánt összeg átutalására vonatkozott, hanem arra, hogy az AMC felterjessze ezzel kapcsolatos javaslatát a kérdésben döntő Gráf József agrárminiszternek. Pál József szerint az erről szóló döntés legkorábban holnap születhet meg.

Az MBM főleg országos és regionális bortermelőkből álló tulajdonosi körének mai tanácskozásával kapcsolatban a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának főtitkáránál érdeklődtünk. Horváth Csaba azonban épp a mai konzultációra való tekintettel hárította el megkeresésünket. A közgyűlés tétje ugyanis jóval több lehet, mint a szervezet működése, hiszen információink szerint a tulajdonosi körben a bormarketingre szánt összeg – a forgalomba hozatali járulék marketingre fordítható része (jelenleg ez a literenkénti 8 forint hatvan százaléka) – felosztásával kapcsolatban sincs egyetértés. Ugyanakkor – és ezt a tulajdonosi kör is jelezte a november végi taggyűlés után – a termelők által befizetett járulék felhasználásának átvilágítását is elvárják a tárcától.

Mindezt úgy, hogy az MBM alkalmazottjai Nemes Richárd ügyvezetővel együtt benyújtották felmondásukat, így egyelőre az sem világos, ha fenn is marad a kft., azt ki működteti tovább. Karakas János, a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium főtanácsosa korábban jelezte lapunknak: az MBM körüli problémák a közösségi bormarketingre szánt pályázatok elbírálását, valamint a kampányokra és egyéb programokra szánt támogatások kifizetését nem sodorták veszélybe. GyM

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek