BUX 41,473.45
-3.32%
BUMIX 3,899.47
-2.03%
CETOP20 1,970.31
-1.12%
OTP 10,290
-4.50%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-0.84%
-1.68%
-0.20%
ZWACK 17,050
-2.29%
0.00%
ANY 1,600
-2.44%
RABA 1,155
-0.86%
0.00%
0.00%
-9.88%
-0.46%
-5.25%
+25.00%
-0.37%
0.00%
-0.14%
OTT1 149.2
0.00%
-2.46%
MOL 2,716
-5.37%
-1.76%
ALTEO 2,350
-1.26%
0.00%
-2.52%
EHEP 1,515
+3.41%
+1.42%
-0.51%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
-0.95%
+1.90%
-2.57%
0.00%
0.00%
-0.93%
-2.42%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
-0.45%
NAP 1,172
-4.56%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Kiemelt médiafigyelem: A csapból is kgfb-kampány folyt

Kiemelt médiafigyelem kísérte a 2009. november 1. és november 30. között lezajlott kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampányt. Az IMEDIA Kft., Magyarország üzleti életének médiafigyelője szerint a kampányidőszakban közel 800 hír, információ, tudósítás foglalkozott a témával.

A szokásosnál is nagyobb médiafigyelem kísérte az utolsó kötelező-felelősségbiztosítási kampányt, amelynek eredményeként szakemberek becslései szerint legalább egymillióan váltottak biztosítót. Az idei, és egyben utolsó kampányidőszak érdekessége, hogy egyes adatok szerint a szerződésüket felmondók több mint negyede végül nem lett hűtlen a jelenlegi biztosítójához, hanem ugyanott kötött új szerződést csak olcsóbban. A kiemelt médiafigyelem minden bizonnyal annak is betudható, hogy az idei volt az utolsó nagy kötelező biztosítás kampány, jövőre változnak a szabályok.

Dilong András, az IMEDIA Kft. igazgatója elmondta: több más iparág mellett évek óta figyelik a biztosítási piac híreit, és azt tapasztalták, hogy a média érdeklődése a biztosítások vonatkozásában egyértelműen a KGFB kampányidőszakokban csúcsosodik ki. Az idei adatok azt mutatják, hogy tavalyhoz képest közel 15 százalékkal emelkedtek novemberben a KFGB-ről szóló cikkek, tudósítások, beszámolók. Az IMEDIA adatbázisa szerint a kampány 30 napjában 741 olyan hír, információ vagy tudósítás született az országos és a regionális médiában, amely érdemi módon kapcsolódott a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás témakörhöz, ami napi átlagban 24,7 publikációt jelent.

Ezek megoszlását vizsgálva jól látható, hogy megjelenések lényegében követik a biztosításkötések trendjét: megjelenések háromnegyede az on-line médiában született, addig az elektronikus médiumok (elsősorban a kereskedelmi televíziók) elenyésző arányban foglalkoztak műsoraikban a témával. A napi megjelenés-számokat vizsgálva megállapítható, hogy a kampány november első hetében volt a legintenzívebb.

Az online média erősödő figyelmének oka minden bizonnyal az volt, hogy ebben az évben zajlott utoljára ennyire koncentrált kampány, egyben ez az év volt az utolsó, amikor egy hónap leforgása alatt akár egymillióan is új biztosítást köthetnek gépkocsijukra. Az utolsó nagy kötelezőkampány végleges adatai egyébként 2010 elején válnak ismertté, arra az időszakra újra fokozott médiaérdeklődés várható a témával kapcsolatban. 

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek