Tíz utas közül négy üzletember a Germanwings budapesti járatain, a versenytársakhoz képest ez magas arány, és ráadásul stabilnak is tűnik – summázta az idei évet lapunknak Heinz-Joachim Schöttes, a Lufthansa csoporthoz tartozó német diszkont-légitársaság vállalati kommunikációs igazgatója, amikor az üzletmenet részleteit ecsetelte a minap Budapesten. Emögött az a trend áll, hogy a vállalatok – legyen szó multiról vagy kkv-ról – egyértelműen ezzel is takarékoskodni akarnak. Más diszkontcégekhez hasonlóan a Germanwingsnek is van törzsutasprogramja, sőt külön foglalkoznak a vállalati szektorral is.
Bár a Germanwings egyenletesen teljesít a magyar piacon (s ezzel itt az elérhető közvetlen célállomások számát tekintve a középmezőnyben van), a válság egyelőre nem indokolja újabb németországi vagy más európai célpont bekapcsolását Budapestről – válaszolta arra a kérdésünkre, hogy bővül-e az itteni kínálat. „A jelentősebb német városok már foglaltak, anyacégünk, a Malév, az EasyJet és az Air Berlin jól lefedi a piacot” – indokolta a döntést. A Germanwings által felkínált két repülőteret (Köln/Bonn, illetve Stuttgart) felhasználva összesen 65 germanwingses célállomásra lehet tovább utazni, a diszkontcégek közül egyedüliként ez a társaság szervezi meg az utasoknak az átszállást egy másik saját járatra. A vállalat január és november között összesen 191 000 utast szállított Budapestről, az ülőhely-kihasználtság átlagosan 81,5 százalékos volt, ez a mutató már jó ideje stabilan 80 százalék körüli.
A fontos német városok repülőterein mindenütt vezető pozícióban van a vállalat, amelynek összforgalmából ugyanúgy az üzleti utasok részesednek a legnagyobb arányban (42 százalék), mint a magyarországiban. Ezenkívül kihasználja a társaság, hogy a Németországban letelepedett bevándorlók és másutt élő rokonaik igen intenzíven látogatják egymást, ez az összforgalom harmadát adja, s csak a fennmaradó rész a turistáké.
Az idei első kilenc hónapban mindez 39 millió eurós üzemi nyereséget eredményezett. Az egy utaskilométerre jutó átlagos bevételt sikerült megtartani a 75 eurós szinten. A profithoz az is hozzájárult, hogy minden lehetséges módon csökkentik a kiadásokat.
A téli időszakban általában minden légitársaság visszafogja a kapacitásait, a Germanwings előzetesen 8 százalékkal csökkentette a felkínált székek számát. Ám hamarosan 10 százalékkal növeli, ezenkívül nyolc új célállomást is felvesz a kínálatba, és először próbálkozik a Kanári-szigetekkel.
A cég fiatal, 26 darab Airbus A319-es repülőgépből álló flottát üzemeltet, amelyet 2010 áprilisáig további négy új, ugyanilyen típusú géppel tervez bővíteni – közölte a vezető.
Arra a kérdésünkre, hogy milyen előnyei származnak a cégnek a Lufthansa fő tulajdonosi pozíciójából, azt felelte: mindenekelőtt az üzemanyag-felhalmozással és a dollárárfolyammal összefüggő fedezeti ügyletek terén sikerül kihasználni a Lufthansa hatalmas méretéből adódó tárgyalási előnyt. Ugyanez érvényes a beszerzéseknél is, különösen a legnagyobb értéket képviselő repülőgépek esetében. MN
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.