Az oldal lényege, hogy a webes „pornószínészeket” webkamerás kapcsolaton keresztül nézheti és irányíthatja a látogató, és hitelkártyájukról percenként 2 és 4 euró közötti díjat fizet ezért. A szolgáltatás a különböző szexuális igények kiszolgálására erőteljesen diverzifikált szolgáltatási palettát biztosít.
A Livejasminon megtalálható információk szerint az oldal tulajdonosa a portugál Lalib LLD, amely a festői Madeira szigetére van bejegyezve. A cég honlapjának internetes „történetéből” azonban látszik, hogy az e vállalkozást kiszolgáló egyik szerver 2007 végén rövid ideig az ns1.jasminmediagroup.com volt.
A Jasmin Média Group – amely 2008 eleje óta Docler Holdingnak nevezi magát - budapesti Expo tér 5–7. szám alatt van bejegyezve, a rendelkezésre álló nyilvános adatokból kiderül, 2007-ben 896 millió forint nyereséget ért el. A magyar pornóvállalkozások egyébként is jövedelmezőek, egyes források szerint a GDP 0,5 százalékát, 636 millió eurót termeltek meg 2007-ben. A Figyelő a számításai szerint a Livejasmin.com éves szinten akár 400 millió eurót forgalmat is bonyolíthat.
A jasmin nemcsak az infrastruktúra felett rendelkezett a korai időszakban, de olyan lányokat is be tudott vonni a szolgáltatásba, akik az oldal értékét gyorsan növelték addig a szintig, amikor már a rendszer önálló növekedésbe kezdett. A jasmin üzleti modelljét védő kulcselemek: a nehezen másolható infrastruktúra, a performerek hálózata, valamint a webmesterek hálózata.
A cég vezetője Gattyán György Zoltán, tulajdonostársa Bernáth Zoltán Norbert. A céget azonban négyen alapították, akkoriban még velük volt Gattyán unokatestvére, Papp Károly és Fazekas Péter is. A Figyelő úgy tudja, Gattyánnak korábban autószerelő műhelye volt, a csapatba Papp Károly hozta a „felnőtt tartalom” iránti érzékenységet – ő pornózott korábban. Bernáth a programozói tudást szállította, a pénzt pedig korábbi vállalkozásaiból Gattyán rakta be. A garázsvállalkozásként induló üzlet azóta a legnagyobbak közé nőtt fel, az Egyesült Államokban az összes internetes oldalt tartalmazó listában a 25. legnépszerűbb oldal.
Meg kell küzdeni a nagyokkal
Már a hazai piacon is meg kell küzdeniük a nagyokkal a magyar netes vállalkozásoknak: a Google két éve tarol az online hirdetésekben, jövőre pedig a YouTube és a Facebook is szorongatni kezdi a hazai versenyzőket. Az internet persze a kis országok cégei számára határok nélküli piac és lehetőség, ám hátrányból indulnak az angol nyelvű konkurensekkel szemben, s befektetőt is nehezebben találnak, mint az amerikai garázscégek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.