Cégvilág

Discovery, IMAX, Sony – 3D, közösen

A New York Times blogjának értesülése szerint a Discovery, az IMAX és a Sony közös vállalatot hoz létre egy háromdimenziós televíziós csatorna üzemeltetésére.

A New York Times bloggere úgy tudja, a három cég közösen hoz létre egy vállalatot a három dimenziós televíziózásra. Az új cég létrejöttét a CES keretében jelentik be, a Las Vegas-i szórakoztatóelektronikai show középpontjában egyébként is a háromdimenziós technológia áll majd.

Az informátor úgy tudja, a 2011-ben induló csatornából egyelően részesedik a Sony, az IMAX és a Discovery, utóbbi gondoskodik majd a műsorterjesztésről. Az új csatorna várhatóan vegyes tartalmakat sugároz majd, amelyek között a szórakoztató- és sportműsorokon kívül a Discovery védjegyének számító természettudományos adások is helyet kapnak.

A Walt Disney tulajdonában lévő ESPN szintén ma jelentette be, hogy 2010 júniusában elindítja az ESPN 3D csatornát, amely működésének első évében minimum 85 élő háromdimenziós adást sugároz majd. Ez a televízió – a napi 24 órában működő Discoveryvel ellentétben – csak az élő adásokat közvetíti.

Szerdán kezdődik a szórakoztató elektronika legfontosabb seregszemléje, a Consumer Electronics Show (CES). A szervezők 2 500 kiállítóra és mintegy 110 ezer látogatóra számítanak, a gyártóknak pedig mindent el kell követniük, hogy fenntartsák az érdeklődést a tavalyi év sztárja, a lapos televízió iránt.

A jelek szerint az idei év technológiája a 3D lehet. Most először a három dimenziós mozik az otthonokba költözhetnek. Tovább erősíti a trendet, hogy már a Blu-ray lemezek is kaphatóak három dimenziós változatban. Jeffrey Katzenberg, a DreamWorks Animation vezérigazgatója elmondta: a technológia vonzerejét az adja, hogy viszonylag kis plusz befektetéssel összehasonlíthatatlanul jobb élményhez juthat a közönség.

3D IMAX háromdimenziós Sony discovery ESPN
Kapcsolódó cikkek