BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hálózatot épít ki az EasyJet

Az EasyJet azon kevés légitársaságok közé tartozik, amelyek 2009-et nyereséggel zárták a válság ellenére, miközben 25 riválisuk tönkrement. Az angliai fapados cég marketingigazgatója szerint a 44 millió fontos adózott eredményt az utasszám 3,4 százalékos növekedése, a gépek telítettségének 1,4 százalékos javulása és számos más mutató kedvező alakulása alapozta meg. Peter Voets tegnap újságírók előtt ismertette, cége hogyan szorította az európai átlag 57 százalékára a tavalyi fajlagos költségeit – például jobb gépkihasználással, egységes (Airbus) flotta fenntartásával, a csak internetes jegyeladással, az átszállás nélküli járatokkal. Pozíciói további javítása érdekében már tavaly lekötötte idei üzemanyag-felhasználása 66 százalékát, 182 repülőből álló gépparkja átlagéletkorát tartósan 3,5 éves szinten tartja azzal, hogy 2-3 hetente (!) új repülőt állít üzembe, s hogy ezekre 11 éves karbantartási szerződése van. Látványos változást ígér, hogy a már ma 19 központból induló járatrendszerét néhány év alatt hálózatszerűvé kívánja alakítani. (A Malév-gépek egy központból indulnak, a flotta 27 gépből áll.)

„Versenytársaknak tekintjük a nagy sebességű vonatokat is, főleg Franciaországban és Németországban. A három órán belüli utaknál kerüljük a velük való rivalizálást” – mondta lapunknak Peter Voets. „Tavaly a Bázel és Párizs közötti, nagy sebességű vonat beindításakor meg is szüntettük a két város közötti repülőjáratunkat. Az Air France nem így tett, meg is feleződött az ottani forgalma.”

Az EasyJet a Ferihegyi repülőtér forgalmából a negyedik legnagyobb szeletet hasítja ki a hivatalos adatok (OAG) szerint (a Malév 44, a Wizz Air 11, a Lufthansa 9, az EasyJet 5 százalék). Bár tavaly 1,9 százalékkal esett budapesti utasainak a száma, ez kisebb a Ferihegy egésze által elszenvedett 4,1 százaléknál. Kedvezőtlen, hogy az ide érkező és az innen elutazó utasai aránya erősen eltér az ideális 50-50 százalékostól, és az is, amit az OAG mutat: európai összevetésben gyenge, csak 27 százalékos a magyarországi légipiac növekedési potenciálja. Az EasyJet nem is tervez budapesti járatközpontot létesíteni. BHL

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.