Cégvilág

Konnektorba dugható autó az Auditól - Fotó!

A 2010-es év első jelentős seregszemléjén, az Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon (NAIAS) az Audi tisztán elektromos hajtású kompakt sportautó koncepciójával jelent meg.

A detroiti Audi e-tron tanulmány a négykarikás márka második elektromos koncepciómodellje. Az Audi az e-tron tanulmánnyal az elektromos hajtású autó koncepciójának egy újabb változatával jelent meg. A modell szélessége 1,78 méter, miközben hosszúsága csupán 3,93, magassága pedig 1,22 méter – ezek egy klasszikus sportkocsi adatai. A hátsó tengely előtt elegendő hely marad a mintegy 399 kilogrammos akkumulátoregység, a feszültség-átalakító, valamint a nagyteljesítményű elektronika számára is.

Nagyjából mindössze 1 350 kilogrammnyi saját tömege mellett, hátsó tengelyéhez csatlakozó, különösen nyomatékos elektromos erőforrások gondoskodnak a detroiti Audi e-tron menetteljesítményeiről. Az ASF (Audi Space Frame) technológia szerint készült, könnyű alumíniumkarosszériával szerelt kupét két, együttesen 150 kW (204 LE) teljesítményt és 2 650 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkáló elektromos motorja mindössze 5,9 másodperc alatt katapultálja álló helyzetből 100 kilométer/órás tempóra. A 60 és 120 kilométer/óra közötti sprinthez az Audi e-tron csupán 5,1 másodpercet igényel.

Nézze meg a detroiti autóshow többi modelljét is itt

A végsebességet 200 kilométer/órára korlátozza az elektronika, mivel a motorok energiaigénye a tempó növekedésével fokozott mértékben emelkedik. Az Új Európai Menetciklus (Neuer Europäischer Fahrzyklus; NEFZ) vegyes üzeme során mérendő hatótávolság a mintegy 250 kilométert is elérheti.

Az energiatároló a megfelelő csatlakozóval ellátott kábelen keresztül, egyszerűen a háztartási elektromos hálózatról (230 Volt/16 Amper) tölthető fel, amelynek aljzata az autó hátulján kialakított fedél alatt kapott helyet. A teljesen lemerült akkumulátor töltési időszükséglete nagyjából 11 óra, ami megnövelt feszültség és áramerősség (400 Volt, 32 Amper) mellett akár mintegy két órára is mérsékelhető.

fotó Audi Detroit e-tron autóshow autókiállítás tanulmány
Kapcsolódó cikkek