Cégvilág

Széttöredező televíziópiac

Többet tévézünk, nő a választék – A reklámbevételek tavalyi esése után az idén stagnálást várnak

Az internet térnyerése ellenére egyre több időt töltenek televíziózással a magyarok, azonban a piac az új adók megjelenésével mindinkább darabolódik, az átrendeződéstől pedig leginkább a nagy kereskedelmi csatornák szenvednek – nagyjából így foglalhatók össze egy mondatban a magyarországi televíziós piac főbb trendjei 2009-et tekintve.

Németh Marika, az RTL Klub kutatási igazgatója szerdai piacelemző sajtótájékoztatóján elmondta: a televíziózás Magyarországon még mindig a legnépszerűbb szabadidős tevékenység, olyannyira, hogy egy kutatás szerint nemzetközi összehasonlításban csak a hagyományosan sokat tévéző egyesült államokbeli, valamint szerbiai lakosság előz meg bennünket e tekintetben.

A tévénézésre szánt napi idő az elmúlt években folyamatosan nőtt – még az új technológiákat, az internetet és a mobileszközöket leginkább használó fiatalok körében is –, tavaly az összlakosságra vetítve elérte a 265 percet (2007-ben 259 perc volt).

További részletek a holnapi Világgazdaságban!

tévézési szokások felmérés tévézés
Kapcsolódó cikkek