Vigyázat, automatikusan senki sem kaphat emelt díjas sms-t!
A Pannon és a Vodafone bíróságon támadta meg a rá vonatkozó határozatot, ezért azok még nem kötelezők rájuk nézve. A T-Mobile elfogadta az NHH előírásait.
Takács Péter, a hírközlési fogyasztói jogok képviselője (hfjk) csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón elmondta: az elmúlt időszakban mintegy 250 panasz érkezett hozzájuk a fogadott emelt díjas sms-ekkel kapcsolatban. Volt olyan ügyfél is, aki fél millió forintos számlát kapott ilyen üzenetek fogadásáról, de az átlagos számla 10 ezer forint értékű.
Márton György, az NHH szóvivője kifejtette, a hatóság előírása szerint a szolgáltatóknak alapbeállításként azt kell rögzíteniük, hogy fogadott emelt díjas sms automatikusan nem vehető igénybe.
Hozzátette, a panaszok különbözőek, előfordult, hogy valaki nem regisztrált egyértelműen, vagy nem is rendelt ilyen, például csengőhangokat, játékokat, videoklipeket, híreket tartalmazó üzenteket, ám később számlát kapott róluk.


