Cégvilág

Megháromszorozta profitját a Kraft

A Kraft több mint háromszorosára növelte profitját 2009 negyedik negyedévben az Egyesült Államokon kívüli piacoknak köszönhetően.

Az amerikai élelmiszeripari konszern a tavalyi év azonos időszakában mért 178 millió dollárról 710 millió dollárra emelte nettó profitját. Ezzel a Kraft részvényenként 48 centes hasznot gyűjtött, felülmúlva az elemzők 44 centes várakozásait – jelenti a Bloomberg.

A vállalat európai üzletága 8 százalékkal növelte eladásait, miközben a fejlődő országokban 11 százalékkal emelkedett az értékesítés. A teljes árbevétel 3,2 százalékkal, 11 milliárd dollárra emelkedett, a várakozásoknak megfelelően. A Kraft közölte: a Cadbury megvásárlása nyomán cégük vezető szerepet tölt be a fejlődő piacokon.

A Cadbury hosszú ellenállást követően január 19-én fogadta el a Kraft 18,9 milliárd dolláros vételi ajánlatát. A Kraft a brit cég ellenkezésének hatására felfelé módosította a korábbi vételi ajánlatát, de az elemzők szerint még így is áron alul jutott hozzá a Cadbury-hez.

negyedév profit Cadbury kraft
Kapcsolódó cikkek