BUX 41,517.26
-3.40%
BUMIX 3,904.4
-0.66%
CETOP20 1,966.33
-1.32%
OTP 9,812
-4.69%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-2.95%
-2.22%
+0.20%
ZWACK 17,650
+1.15%
0.00%
ANY 1,630
+1.88%
RABA 1,160
-0.43%
-3.88%
-3.34%
0.00%
+0.92%
-1.93%
-10.20%
0.00%
0.00%
-1.56%
OTT1 149.2
0.00%
+0.99%
MOL 2,756
-4.04%
DELTA 38.35
-3.76%
ALTEO 2,340
-1.68%
0.00%
+0.40%
EHEP 1,690
-5.06%
+3.45%
-0.50%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.25%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
+0.96%
-3.69%
-1.13%
-1.77%
0.00%
-2.17%
-6.44%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
+3.48%
NAP 1,206
-0.33%
0.00%
-0.89%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Vegetáriánus hamburgerrel csábít a McDonald’s Németországban

A McDonald’s németországi leányvállalata a jövőben fokozottabban koncentrál a nőkre és a vegetáriánusokra a forgalom bővítése érdekében.

Tavaly a gyorsétterem árbevétele 2,6 százalékkal 2,9 milliárd euróra csökkent. Bane Knezevic, a németországi McDonald’s vezetője szerint idén a lánc 25-30 éttermet nyit Németországban, főleg repülőtereken, pályaudvarokon, autópályák mentén és bevásárló központokban – írja az N24.

Az üzletágvezető szerint a növekvő munkanélküliség mellett a 2010-es év is kihívást jelent. Ennek fényében a cég új vendégkör elcsábítására törekszik, ezért új, vegetáriánus hamburgert, valamint más, a hagyományosaktól eltérő termékeket vezet be a német piacon.

Tavaly 28 új McDonald’s étterem nyílt Németországban, ahol a leányvállalat a múlt év végén összesen 1361 éttermet működtetett, a foglakoztatottak száma átlag 60 ezer fő volt. A németországi profit adatokról a cég nem ad tájékoztatást, de szakértők szerint ez a McDonald’s negyedik legfontosabb piaca az Egyesült Államok, Japán és Franciaország után. Tavaly 973 millióan vásároltak a gyorsétteremben, 3,2 százalékkal többen, mint 2008-ban.

A cég meglepően jó eredményeket tett közzé a tavalyi utolsó negyedévről. A vállalatcsoport összehasonlítható alapon 2,3 százalékkal növelte az éttermi eladásait világszerte, a nettó eredmény pedig az utolsó negyedévben 23 százalékkal, 1,22 milliárd dollárra nőtt.
A McDonald’s értékesítései minden régióban emelkedtek az utolsó negyedévben és decemberben egyaránt, ez elsősorban az akciós ajánlatoknak, új termékek bevezetésének, illetve a hosszabb nyitvatartási időnek köszönhető. Ráadásul a cégcsoport optimista a közeljövőt illetően is: Jim Skinner vezérigazgató januártól szintén pozitív elmozdulást vár.

A kisebb rivális Burger King profitja 13 százalékkal emelkedett a második negyedévben, elsősorban az 1 dolláros dupla sajtburgerének köszönhetően. A december 31-vel végződő negyedévben a második legnagyobb amerikai gyorsétteremlánc 50,2 millió dolláros nettó eredményt jelentett az előző év azonos időszakában mért 44,3 millió dollárhoz képest.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek