Csődközeli repülőterek
Például nem adja meg számára azt a jövedékiadó-mentességet, amelynek köszönhetően a nemzetközi repülőjáratoknak literenként 200 forinttal kevesebbe kerül a kerozin. Az őcsényi repülőtér már agonizál, a győr-péri tőkeinjekciót remél, a debreceni a nyári szezonban bízik, a pécs-pogányi csak reménykedik egy charterben.
A nemrég bérbe adott sármelléki viszont üdítő ellenpélda: a FlyBalaton aszfaltján áprilistól újra landolnak a Lufthansa gépei, az új üzemeltető az utasforgalom növelésére készül, három-öt éven belül nullszaldót remél. Európában mindenütt kiemelten kezelik a regionális repülőterek működését.
A hozzánk hasonló méretű és lélekszámú uniós tagállamokban a regionális és körzeti repterek piaci részesedése 35–55 százalékos a központi fővárosi mellett, mi a sor végén kullogunk, egy százalék alatti mutatóval.


