BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csődközeli repülőterek

Vidéki repülőtereinknek akár a fele is tönkremehet, milliárdos beruházásaik pusztulásnak indulhatnak rossz kihasználtságuk, gyenge versenyképességük és leállított fejlesztéseik miatt. Tulajdonos önkormányzataik szabadulnának tőlük.

A szakma nem elsősorban a válságot, hanem a hazai szabályozást hibáztatja: miközben a repülésről szóló, új törvény késik, számos jogszabály akadályozza a belföldi és a regionális kereskedelmi repülés kialakulását.

Például nem adja meg számára azt a jövedékiadó-mentességet, amelynek köszönhetően a nemzetközi repülőjáratoknak literenként 200 forinttal kevesebbe kerül a kerozin. Az őcsényi repülőtér már agonizál, a győr-péri tőkeinjekciót remél, a debreceni a nyári szezonban bízik, a pécs-pogányi csak reménykedik egy charterben.

A nemrég bérbe adott sármelléki viszont üdítő ellenpélda: a FlyBalaton aszfaltján áprilistól újra landolnak a Lufthansa gépei, az új üzemeltető az utasforgalom növelésére készül, három-öt éven belül nullszaldót remél. Európában mindenütt kiemelten kezelik a regionális repülőterek működését.

A hozzánk hasonló méretű és lélekszámú uniós tagállamokban a regionális és körzeti repterek piaci részesedése 35–55 százalékos a központi fővárosi mellett, mi a sor végén kullogunk, egy százalék alatti mutatóval.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.