BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csődközeli repülőterek

Vidéki repülőtereinknek akár a fele is tönkremehet, milliárdos beruházásaik pusztulásnak indulhatnak rossz kihasználtságuk, gyenge versenyképességük és leállított fejlesztéseik miatt. Tulajdonos önkormányzataik szabadulnának tőlük.

A szakma nem elsősorban a válságot, hanem a hazai szabályozást hibáztatja: miközben a repülésről szóló, új törvény késik, számos jogszabály akadályozza a belföldi és a regionális kereskedelmi repülés kialakulását.

Például nem adja meg számára azt a jövedékiadó-mentességet, amelynek köszönhetően a nemzetközi repülőjáratoknak literenként 200 forinttal kevesebbe kerül a kerozin. Az őcsényi repülőtér már agonizál, a győr-péri tőkeinjekciót remél, a debreceni a nyári szezonban bízik, a pécs-pogányi csak reménykedik egy charterben.

A nemrég bérbe adott sármelléki viszont üdítő ellenpélda: a FlyBalaton aszfaltján áprilistól újra landolnak a Lufthansa gépei, az új üzemeltető az utasforgalom növelésére készül, három-öt éven belül nullszaldót remél. Európában mindenütt kiemelten kezelik a regionális repülőterek működését.

A hozzánk hasonló méretű és lélekszámú uniós tagállamokban a regionális és körzeti repterek piaci részesedése 35–55 százalékos a központi fővárosi mellett, mi a sor végén kullogunk, egy százalék alatti mutatóval.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.