Már csak két táv van hátra, és befejeződik az alagútépítés az első szakaszon, éppen ezért most egy korábbinál hosszabb és teljesebb karbantartáson estek át a pajzsok. A tervek szerint hat hét múlva, azaz valamikor április második felében érik majd el a Népszínház utcai állomást.
A déli pajzs január közepén, az északi január végén érkezett meg a Rákóczi téri állomásra, majd kezdetét vette egy korábbinál átfogóbb karbantartás, illetve felkészítés. A pesti oldalon az eddigi szakaszok rekordsebességgel épültek meg, és hasonló haladási ütemet tervez az alagútépítő BAMCO a még hátralévő két, egyenként 450 méteres szakaszra is, mindössze kéthetes felkészítő idővel kalkulálva a Népszínház utcai megállóban.
Nem számolnak már jelentősebb nehézségekkel a szakemberek, bár a Keleti pályaudvar előtti szakaszon kiérnek majd a pajzsok az agyagos talajból.
Az utolsó 150 métert helyenként kavicsos rétegben fogják megtenni, ami speciális előkészítő munkákat és nagyobb odafigyelést fog igényelni. Ha minden a tervek szerint alakul és a BAMCO tartani tudja munkaütemtervét, június második felében a déli pajzs elérheti az első szakasz ideiglenes, Keleti pályaudvari végállomását.