Az új ügyfélszolgálati iroda a főváros VII. kerületében, az NFÜ irodaházában, a Wesselényi és a Kazinczy utca sarkán várja az érdeklődőket. A tervek szerint a pályázóknak szóló tájékoztató rendezvényekre is sor kerül az iroda új előadótermében.
Szerte az országban már jó ideje 176 településen elérhetők a hasonló feladatokat ellátó Új Magyarország Pontok, ugyanakkor a fővárosban eddig csak telefonon és interneten működő ügyfélszolgálata volt az NFÜ-nek. A most megnyílt iroda hétfőtől csütörtökig 8 és 16, pénteken pedig 8 és 14 óra között áll a pályázók rendelkezésére, s a www.nfu.hu honlapon belépett felhasználók előzetesen időpontot is tudnak foglalni az ügyintézéshez.
Az új iroda része annak a bővítési folyamatnak, amelynek célja az ügyfelek minél színvonalasabb kiszolgálása. A központi ügyfélszolgálat megnyitását az európai uniós pályázatok iránti hatalmas érdeklődés is indokolja - írja közleményében az NFÜ.
Március végéig több mint 45 ezer benyújtott és a csaknem 20 ezer nyertes pályázatot regisztráltak az Új Magyarország Fejlesztési Terv fejlesztési forrásaira. Az uniós pályázatok iránt érdeklődők és a projektjüket éppen megvalósító projektgazdák a számottevően egyszerűsödő pályázati adminisztráció ellenére is igénylik a segítséget a pályázatokkal járó papírmunkához.
Ugyanakkor az európai uniós pályázatokkal kapcsolatosan szinte minden információ megtalálható az ügynökség díjnyertes honlapján (www.nfu.hu), melynek interaktív szolgáltatásai igénybe vételével sok segítséget kaphatnak a projektgazdák. A honlapon a pályázók – Európában egyedülálló módon – ma már napi szinten megnézhetik, hogy éppen hol tart az elbírálásban a pályázatuk vagy hol tart a kifizetésre váró számlájuk az intézményrendszerben.
A most megnyílt budapesti központi irodában két díjmentesen igénybe vehető számítógépes munkaállomás is lehetőséget biztosít arra, hogy a helyszínen is elkészíthető legyen egy-egy uniós pályázat, vagy benyújtható legyen egy-egy elszámolás. Az ügyfélszolgálati munkatársak átveszik az uniós pályázatokkal kapcsolatban felmerülő, esetleges panaszokat is, amelyekre a jogszabályban meghatározott határidőn belül választ kapnak az ügyfelek.