Brutális kereslet az LCD tévé iránt: veszteségből nyereségbe
Az LCD iparág hírhedt volt volatilitásáról, a szektor eddig többnyire a notebook és PC ágazatot követve vesztett vagy nyert. Ez azonban változóban van, mivel a gyártók egyre inkább a televíziókra állnak át a monitorokról, ez az üzlet pedig idén várhatóan igen jövedelmező lesz.
A DisplaySearch a múlt héten emelte fel globális előrejelzését, eszerint 2010-ben 180 millió LCD televízió talál gazdára idén. A TV-k most már a teljes LCD-kereslet több mint felét teszik ki és a növekedés folytatódik. Ennek megfelelően az LG 544 millió dolláros profitról számol majd be az első negyedévben az előző év első negyedévi veszteségéhez képest. A világ második legnagyobb LCD gyártója a Thomson Reuters előrejelzése szerint 70 százalékot javít eredményén az előző negyedévhez viszonyítva.
Szintén veszteségből nyereségbe billen át a várakozások szerint a harmadik legnagyobb játékos, a tajvani AU Optronics. A világelső Samsung a tavalyi 8 százalékos veszteség után az idei első negyedévben az elemzők szerint mintegy 10 százalékos profit marzsról tesz jelentést. A koreai óriáscég saját becslése szerint az első negyedévben 3,8 milliárd dolláros üzleti eredményt ér el.


