Emelkedett az online bankolók aránya
T-Home–T-Mobile által közösen készített Jelentés az internetgazdaságról című kutatásból.
Az eredményeket összegző jelentés szerint a mobilbanki szolgáltatások terén is növekedést mértek az év végéig: több mint 2,9 millió lakossági és mintegy 210 ezer vállalati ügyfélnek volt mobilbanki szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szerződése a hazai hitelintézeteknél. Az elmúlt egy év alatt a lakossági ügyfelek száma 10, a vállalatiaké pedig 12 százalékkal nőtt – állapítja meg a felmérés.
A vizsgált időszakban a lakossági internetbanki ügyfelek aránya átlagosan 35 százalék volt az internetes szolgáltatást is nyújtó bankok összes lakossági ügyfeléhez viszonyítva, a vállalati ügyfelek esetén pedig 45 százalék volt ugyanez az érték. A mobilbanki szolgáltatást is jegyző bankoknál ez az arány a lakossági ügyfeleknél 42 százalék volt, míg a vállalatiak 27 százaléka használhatta a mobiltelefont banki szolgáltatások igénybevételére.
A GKIeNET megjegyzi, hogy az internetes kereskedelem fejlődését segíthetik azok a virtuális bankkártyák is, amelyek kizárólag interneten keresztüli vásárlások lebonyolítására vehetők igénybe. Az úgynevezett webkártyák számának megadásával az online módon vásárló ügyfél kiküszöböli a bankkártyaszámával való visszaélés lehetőségét, hiszen elkülönült kártyaszámot használ az internetes vásárlásokra. A webkártyán elérhető pénzösszeget a tulajdonos tetszése szerint tudja változtatni, és általában csak a vásárlás lebonyolítását megelőzően helyez el pénzt a kártyán. A közleményből kiderült, hogy az eszközből december 31-én közel 280 ezer volt használatban a hazai piacon – ez közel 40 százalékos növekedésnek felel meg az egy évvel azelőtti értékhez képest. VG


