Cégvilág

Kiszerettek a Toyotából az amerikaiak

Az AP és a GfK idén is elvégezte felmérést arról, milyen autókat preferálnak az amerikai vásárlók. A Toyota-botrány már megtette hatását, hiszen a hazai cégek ismét átvették a vezetést az ázsiai márkáktól.

A márciusban végzett felmérés szerint – ha kicsivel is – de az amerikai autógyárak legyőzték ázsiai riválisaikat a lakosság körében. A megkérdezettek 38 százaléka szerint a hazai gyártású autók a legjobbak, míg 33 százalék esküszik az ázsiai márkákra. Amikor ugyanezeket a kérdéseket 2006-ban feltették, még 46 százalék vélekedett úgy, hogy az ázsiai típusok a legjobbak.

Az amerikai lakosság az ázsiai gyártók közül egyértelműen Japánt teszi első helyre, míg az európai márkákat 15 százalék tartja a legjobbnak – ez az arány nagyjából változatlan az előző évhez képest. David Williams, az üzleti tanulmányok professzora az AP-nek úgy nyilatkozott: a Toyota kálváriája jelentős szerepet játszott az amerikai márkák előretörésében, a jelenséget pedig felerősítette a Ford népszerűségének növekedése.

Mindezt jól mutatják a számok: 2006-ban 25 százalék állította, hogy a Toyota a legjobb márka, idén az arány már csak 15 százalék. A Ford viszont 9 százalékról 18 százalékra javította népszerűségét az elmúlt négy évben. A General Motors – a csődeljárás ellenére – 2006-hoz hasonlóan most is 18 százalék számára a legjobb autógyár. Ugyanakkor az általános bizalmatlanságot jól jelzi, hogy a múlt hónapban a megkérdezetteknek csak 51 százaléka vélte úgy, hogy az Egyesült Államokban értékesített autók biztonságok.

felmérés Ford legjobb autó autó Toyota GfK autógyár népszerű megbízható
Kapcsolódó cikkek