BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Növekedési pályán a világcégek

Zömmel kiváló eredményekről számoltak be első negyedévükre nézve a vezető világcégek. Nyereségük növekedését árbevételük bővülése kísérte.

A Royal Dutch Shell brit–holland olajóriás negyedévi profitja 4,9 milliárd dollár lett, csaknem 50 százalékkal meghaladva a tavalyi év hasonló időszakának teljesítményét. Peter Voser, a Shell vezérigazgatója szerint az első negyedévi fordulatot főként saját lépéseik idézték elő, nevezetesen a termelés növelése és új olajkutak feltárása.

A Gazprom – Oroszország legnagyobb gáztermelője – megtízszerezte tavalyi utolsó negyedévi adózott eredményét az egy évvel korábbihoz képest a kereslet növekedésének köszönhetően. Az adózott eredmény 314,5 milliárd rubelre (10,7 milliárd dollár) nőtt az egy évvel korábbi 37,5 milliárdról.

A BASF német vegyipari konszern várakozások felett teljesített a lezárult üzleti negyedévben, miután közel háromszorosára, 1,03 milliárd euróra növelte nyereségét a tavalyi azonos időszakban elért 375 millióról. Az értékesítési árbevétel 26 százalékkal, 15,5 milliárd euróra emelkedett a negyedévben az előző évi 12,22 milliárdról.

Az ArcelorMittal indiai acélipari csoport első negyedéves tevékenysége 679 millió dolláros nyereséget eredményezett az egy évvel korábbi 1,06 milliárdos veszteséggel szemben. A bevétel 23 százalékkal, 18,6 milliárd dollárra nőtt 15,1 milliárdról. A cég további fellendülésre számít.

A Motorola amerikai mobilgyártó a várakozásokat felülmúló, 69 millió dolláros profitot jelentett az első negyedévéről a tavalyi 231 milliós veszteséggel szemben. Összességében 8,5 millió telefont értékesített a vizsgált időszakban, ezzel elvesztette a legnagyobb amerikai gyártónak járó első helyet, hiszen az Apple ugyanekkor 8,8 millió iPhone-t adott el.

A Sanofi-Aventis francia gyógyszeripari konszern a március 31-én zárult első negyedévben a tavalyinál 8,6 százalékkal magasabb, 1,71 milliárd eurós adózott eredményt ért el. Értékesítési árbevétele a beszámolási periódusban 3,9 százalékkal, 7,385 milliárd euróra emelkedett.

Az Unilever brit–holland élelmiszer-ipari konszern 33 százalékkal, 1,055 milliárd euróra növelte nyereségét a január–márciusi időszakban. Az értékesítésből eredő árbevétel 6,7 százalékkal, 10,1 milliárd euróra emelkedett. A társaság szerint a profit növekedését a tavalyinál alacsonyabb nyersanyagárak, a működési költségek visszafogása, valamint a hangsúlyosabb reklámtevékenység segítették.

A Burger King gyorséttermi lánc szintén gyengébb adatokat közölt: márciussal zárult negyedévében az adózott eredmény 41 millió dollár lett, ez 13 százalékkal kisebb az egy évvel korábbi 47,1 milliónál. A cég árbevétele 0,5 százalékkal, 596,9 millió dollárra esett vissza. A társaság közlése szerint a kemény tél vetette vissza az éttermek forgalmát.

A Praktiker német barkácsáruházlánc a kevés gyengélkedő egyike: árbevétele az év első három hónapjában 6 százalékkal, 749,7 millió euróra csökkent, adózás utáni vesztesége pedig 36,8 millió euróról 37,5 millióra nőtt. A társaság az eredményt a rendkívül hosszú télnek és a Kelet-Európát erősen sújtó gazdasági válságnak tulajdonítja. VG

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.