A világ legnagyobb plazma-televízió gyártója, a japán Panasonic teljesítményének javulásáról számolt be a január-március időszakban, így a cég nagy mértékben csökkentette veszteségét. A társaság 88,9 milliárd jen veszteséget jelentett - ez az érték a tavalyi év hasonló időszakában még 444,3 milliárd jen volt. A nettó eladások 16 százalékkal 2,198 ezer milliárd jenre növekedtek.
A cég nyereségének erősödést az elektronikai termékek globális élénkülésével magyarázza. Főként a feltörekvő piacokon teljesítettek kiugróan, a termékek tekintetében a 3D-s televíziók voltak a legkeresettebbek.
A Reuters tudósítása azonban hozzáteszi: a Panasonic a jelenlegi pénzügyi évre továbbra is bizonytalan körülményekkel számol, többek között a jen értéknövekedése miatt. A cég szerint a konkurencia erősödése is nagyban rányomja bélyegét az éves teljesítményre, amit 50 milliárd jenes nyereséggel és 8,8 ezer milliárd árbevétellel terveznek.