Cégvilág

Dől a pénz a NeoFM-be

Az econet.hu csoport árbevétele 2010 első negyedévében 695 millió forint volt, mely 435 millió forinttal haladta meg az előző év azonos időszakának árbevételét, két és félszeresére növelve azt. A növekedés részben a NeoFM árbevételének, részben pedig az EMGPrint üzletág teljesítményének köszönhető.

Az econet.hu portfóliójának egyik legfontosabb eleme, a NeoFM 2010 első negyedévében a várakozásoknak megfelelő üzleti teljesítményt nyújtott. A rádió a legfrissebb hallgatottsági adatok alapján a kereskedelmileg legfontosabb, reggeli műsorsávban piacvezetővé vált, teljes napi hallgatottsága pedig meghaladja az 1,4 millió főt. 2010 első negyedévének végére a kereskedelmi rádiós piac hallgatottság szempontjából lényegében visszarendeződött. Ennek következtében a rádiós reklámpiac is várhatóan visszatér majd a korábbi piaci helyzethez, ahol a két, legnagyobb elérést biztosító országos kereskedelmi frekvencia realizálta a rádiós költések legnagyobb részét. Ennek megfelelően a NeoFM-től - a bevezető-felfutó időszakot követően a kedvező mérési eredményekre késéssel reagáló növekvő hirdetési aktivitásnak köszönhetően - az idei év második felére már az várható, hogy üzemi szinten eredményes legyen.

A reklámpiac ciklikusságából adódóan az üzleti éven belül jellemzően az első negyedévi eredmények a leggyengébbek. E tényező, illetve az elhúzódó gazdasági válság hatásai ellenére a cégcsoport - a tavaly novemberben indult, jelenleg felfutó szakaszban lévő NeoFM adatait kiszűrve - mintegy 60 százalékkal kevesebb veszteséget termelt, mint a tavalyi év azonos időszakában. Így a 2010 első negyedévi üzemi eredmény -178 millió, az EBITDA -142 millió, az adózott eredmény pedig -133 millió forint volt. A csoportnak a NeoFM mintegy 220-240 millió forintos csökkentő tételeivel számított 2010 első negyedévi -420 millió forintos üzemi eredménye és -370 millió forintos EBITDA eredménye közel azonos az egy évvel ezelőtti szinttel, a -342 millió forintos adózott eredmény pedig 7 százalékkal kedvezőbb, mint az előző év azonos időszakában.

„Az elhúzódó válság ellenére erősen kezdte az évet az econet.hu, árbevételünk több mint két és félszeresére nőtt. Új területünkön, az országos kereskedelmi rádiós piacon a NeoFM az előzetes üzleti elvárásoknak megfelelően teljesített és áprilisra a legfontosabb, reggeli műsorsávban egyértelmű piacvezetővé vált. A globálisan gyengélkedő nyomtatott sajtó területén ingyenes termékeink növelték olvasottságukat, a Custom Publishing szegmens jó teljesítménye pedig az árbevételen is megmutatkozott, hiszen a NeoFM adatai nélkül is duplázni tudtunk. Az online területen a piaci trendeknek megfelelően, az indoor területen a trenddel szemben is erősödni tudtunk a tavalyi év azonos időszakához képest. Az econet.hu médiaeszközeivel milliókat tud megszólítani, a piac megkerülhetetlen szereplőjévé vált.  Az év hátralévő részében a hatékonyabbá tett szervezettel az eredményesség javítása érdekében fogunk dolgozni.”- összegezte Balázs Csaba, az econet.hu elnök- vezérigazgatója.

Az econet.hu Nyrt. az akvizíciós lehetőségeket is aktívan keresve, 2010 áprilisában, az első negyedéves beszámolási időszakot követően kisebbségi részesedést és a reklámfelületek értékesítésére vonatkozó jogot szerzett az EXIT programmagazin kiadójában. Ennek következtében a Média Üzletág tulajdonában vagy résztulajdonában lévő ingyenes programmagazinok hetente már csaknem 600 ezer olvasót érnek el.

Econet NEO FM exit magazin Balázs Csaba
Kapcsolódó cikkek