Megugrott az Axel Springer csoport profitja
Az EBITDA (kamat-, adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredmény) 119 millió euróra nőtt 80 millióról, a bevétel 7 százalékkal 664 millió euróra emelkedett. A cégcsoport árbevétele 7 százalékkal, 663,7 millió euróra emelkedett az idei év első három hónapjában. Az EBITDA marzs a reklámpiac gyengélkedése ellenére javult 18 százalékra ez előző évi 13 százalékról. A nehézségek ellenére a kiadó 12,3 százalékkal, 299 millió euróra emelte reklámbevételét.
Első ízben fordult elő, hogy a digitális média üzletág 160 millió eurós bevétellel megelőzte a belföldi folyóirat kiadás forgalmát, főként felvásárlások révén. Organikusan 8,4 százalékkal növekedett a digitális média üzletág, a felvásárlásokat is figyelembe véve 50 százalékos volt a bevételnövekedés.
A kiadó folytatta a külföldi terjeszkedést és számos akvizíciót hajtott végre a digitális szegmensben. A külföldön generált árbevétel 31,1 százalékkal, 157,8 millió euróra emelkedett. Az Axel Springer így teljes árbevételének több mint 23 százalékát a külpiacokon szerzi meg. A nyomtatott sajtó üzletág bevételei pedig stabilizálódtak.
Dr. Mathias Döpfner, az Axel Springer elnök-vezérigazgatója az eredményeket kommentálva úgy fogalmazott: rekordot döntött a kiadó az első negyedéves eredmények tekintetében. A vártnál jobb számokra reagálva a cég április 20-án felemelte a teljes üzleti évre vonatkozó kilátásait. Az Axel Springer jelentős bevételnövekedésre számít ebben az évben és úgy látja, hogy a csoportszintű EBITDA növekedése jócskán felülmúlja majd a korábban prognosztizált 10 százalékot.


