Volvo: Öt év múlva Kína lesz a legnegyobb felvevőpiaca
Európa ezzel a második helyre szorul vissza - jelentette ki a cég vezérigazgatója Sanghajban. Leif Johansson lassú élénkülésre számít az európai és az észak-amerikai piacon, ugyanakkor jelentős eladási növekedést vár Ázsiában, különösen Indiában és Kínában.
A cégvezető szerint 2015-re az ázsiai értékesítés 60-70 százaléka esik majd Indiára és Kínára. Az idei első negyedév végére Ázsia volt a Volvo második legnagyobb piaca, globális eladásainak 24 százaléka realizálódott itt.
A Volvo teherautógyár 1,7 milliárd korona adózott eredményt ért el az első negyedévben, míg egy évvel korábban még 4,2 milliárd korona veszteséget könyvelt el.
A globális gazdaság élénkülésének köszönhetően a megrendelései 15 százalékkal nőttek az idei első három hónapban a tavalyi utolsó negyedévhez képest, az egy évvel korábbihoz viszonyítva pedig megduplázódtak.


