Robbantottak a hazai mozik
togatottságának. A mozisok egyébként jó nyárra számítanak, a Palace Cinemas a foci-vb közvetítésével, a Cinema City pedig imázskampánnyal készül az időszakra.
„Az idei év első húsz hetében több mint negyven százalékkal nőtt a látogatóink száma a tavalyi év hasonló időszakához képest, és még akkor is 30 százalékosnál nagyobb forgalombővülésről beszélhetünk, ha a decemberben a budai Allée bevásárlóközpontban nyílt multiplexünk adatait nem vesszük figyelembe az összevetésnél” – mondta a Világgazdaságnak Buda Andrea, a Cinema City multiplexeket üzemeltető I. T. Magyar Cinema Kft. marketingigazgatója. Véleménye szerint az első hónapok kiemelkedően jó számai egyértelműen a háromdimenziós filmeknek köszönhetők, azon belül is legfőképpen az Avatar körüli hisztériának.
„A filmet övező nimbusz miatt olyan nézők is betértek a mozikba, akik amúgy egyáltalán nem szoktak, a vidéki nagyvárosokban lévő 3D-s termekbe a közeli városokból is átjártak, sokan pedig mindhárom formátumban, azaz a hagyományoson kívül digitális és iMax 3D-ben is megtekintették a filmet” – számolt be a tapasztalataikról. Elmondása szerint a térhatású filmek népszerűségét jelzi az is, hogy ha egy film 3D-ben kijön, akkor a nézők többsége ebben a formátumban tekinti meg az olyan mozikban, ahol elérhető a technológia.
Szintén az Avatar és a térhatású filmek forgalomgeneráló hatását emelte ki Lovász Andrea, a Palace Cinemas hálózatvezetője. „Az árbevételünkre nézve különösen kedvező a háromdimenziós filmek hatása, hiszen amellett, hogy tömegeket vonzanak, magasabb a jegyár is” – mondta. Ezt a két moziüzemeltető tegnap nyilvánosságra hozott 2009-es pénzügyi beszámolóinak adatai is alátámasztják: a Palace Cinemas árbevétele közel egymilliárd forinttal, míg a Cinema Cityé majdnem 1,4 milliárd forinttal nőtt az előző évhez képest. Készülve a térhatású filmek további előretörésére, főképpen a nyáron bemutatandó Toy Story 3D-re és a Shrek a vége, fuss el végre 3D-re, a mozihálózatok gőzerővel folytatják a termeik „térhatásúvá” fejlesztését. A Palace Cinemas júliusig további négy 3D-s termet kíván átadni a fővárosban és vidéken a már meglévő kilenc mellé, emellett egy éven belül a termeik legalább felét állítanák át digitális technológiára. A Cinema Citynél egy hónapon belül öt új 3D-s terem átadását tervezik Szombathelyen, Zalaegerszegen, Veszprémben, Miskolcon és Győrben, ezekkel együtt már összesen 24 darab ilyen terem lesz a hálózatukban. Egy terem átalakítása egyébként körülbelül százezer eurós beruházást igényel.
A Palace Cinemasnál a fejlesztések mellett különleges programokkal is készülnek a nyárra. „Jelenleg is tárgyalunk arról, hogy a mozitermeinkben széles vásznon közvetíthessük a foci-vb mérkőzéseit, emellett folytatni kívánjuk a jó kihasználtsággal működő élő, illetve felvételről történő opera- és koncertközvetítéseket is” – mondta a terveikről Lovász Andrea. A Cinema Citynél – bízva a sikerfilmekben – nem készülnek külön forgalomélénkítő akciókkal a nyári hónapokra, bár július közepén nagyszabású imázskampányt indítanak.


