togatottságának. A mozisok egyébként jó nyárra számítanak, a Palace Cinemas a foci-vb közvetítésével, a Cinema City pedig imázskampánnyal készül az időszakra.
„Az idei év első húsz hetében több mint negyven százalékkal nőtt a látogatóink száma a tavalyi év hasonló időszakához képest, és még akkor is 30 százalékosnál nagyobb forgalombővülésről beszélhetünk, ha a decemberben a budai Allée bevásárlóközpontban nyílt multiplexünk adatait nem vesszük figyelembe az összevetésnél” – mondta a Világgazdaságnak Buda Andrea, a Cinema City multiplexeket üzemeltető I. T. Magyar Cinema Kft. marketingigazgatója. Véleménye szerint az első hónapok kiemelkedően jó számai egyértelműen a háromdimenziós filmeknek köszönhetők, azon belül is legfőképpen az Avatar körüli hisztériának.
„A filmet övező nimbusz miatt olyan nézők is betértek a mozikba, akik amúgy egyáltalán nem szoktak, a vidéki nagyvárosokban lévő 3D-s termekbe a közeli városokból is átjártak, sokan pedig mindhárom formátumban, azaz a hagyományoson kívül digitális és iMax 3D-ben is megtekintették a filmet” – számolt be a tapasztalataikról. Elmondása szerint a térhatású filmek népszerűségét jelzi az is, hogy ha egy film 3D-ben kijön, akkor a nézők többsége ebben a formátumban tekinti meg az olyan mozikban, ahol elérhető a technológia.
Szintén az Avatar és a térhatású filmek forgalomgeneráló hatását emelte ki Lovász Andrea, a Palace Cinemas hálózatvezetője. „Az árbevételünkre nézve különösen kedvező a háromdimenziós filmek hatása, hiszen amellett, hogy tömegeket vonzanak, magasabb a jegyár is” – mondta. Ezt a két moziüzemeltető tegnap nyilvánosságra hozott 2009-es pénzügyi beszámolóinak adatai is alátámasztják: a Palace Cinemas árbevétele közel egymilliárd forinttal, míg a Cinema Cityé majdnem 1,4 milliárd forinttal nőtt az előző évhez képest. Készülve a térhatású filmek további előretörésére, főképpen a nyáron bemutatandó Toy Story 3D-re és a Shrek a vége, fuss el végre 3D-re, a mozihálózatok gőzerővel folytatják a termeik „térhatásúvá” fejlesztését. A Palace Cinemas júliusig további négy 3D-s termet kíván átadni a fővárosban és vidéken a már meglévő kilenc mellé, emellett egy éven belül a termeik legalább felét állítanák át digitális technológiára. A Cinema Citynél egy hónapon belül öt új 3D-s terem átadását tervezik Szombathelyen, Zalaegerszegen, Veszprémben, Miskolcon és Győrben, ezekkel együtt már összesen 24 darab ilyen terem lesz a hálózatukban. Egy terem átalakítása egyébként körülbelül százezer eurós beruházást igényel.
A Palace Cinemasnál a fejlesztések mellett különleges programokkal is készülnek a nyárra. „Jelenleg is tárgyalunk arról, hogy a mozitermeinkben széles vásznon közvetíthessük a foci-vb mérkőzéseit, emellett folytatni kívánjuk a jó kihasználtsággal működő élő, illetve felvételről történő opera- és koncertközvetítéseket is” – mondta a terveikről Lovász Andrea. A Cinema Citynél – bízva a sikerfilmekben – nem készülnek külön forgalomélénkítő akciókkal a nyári hónapokra, bár július közepén nagyszabású imázskampányt indítanak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.