A második negyedévben 13 százalékkal, 1420 milliárd dél-koreai vonra (959 millió euró) növekedett a Hankook Tire konszolidált árbevétele. Az első negyedben elért kiemelkedő eredmény után a világ hetedik legnagyobb gumiabroncsgyártója a második három hónapban is növelni tudta nyereségét: az üzemi eredmény 177,7 milliárd vonra (119,9 millió euró) nőtt.
A hathavi eredményeket tekintve a Hankook Tire globális konszolidált üzemi nyeresége – az emelkedő nyersanyagárak ellenére is – elérte a 389,9 milliárd vont (263,3 millió euró). Az árbevétel 2009 első fél évéhez képest 15,2 százalékkal, 2800 ezer milliárdra (1890 milliárd euróra) bővült.
A rekorderedmények jelentős részben a feltörekvő piacokon – többek között a FÁK tagállamaiban és Latin-Amerikában – regisztrált forgalombővülésnek köszönhetők, ahol komolyan nőtt az igény a cég ultranagy teljesítményű (UHP) gumiabroncsai iránt. Mindehhez hozzájárult a kínai, az észak-amerikai, valamint a cégcsoport számára legfontosabb európai piacon elért stabil növekedés. Európában, a világ valószínűleg legigényesebb piacán 17,8 százalékkal növelte eladásait a cégcsoport.
Kínában – az ország élénk autó- és gumiabroncspiacainak köszönhetően – a Hankook második negyedévi értékesítése az előző év azonos időszakához képest 17,2 százalékkal nőtt.
A világ vezető gumiabroncsgyártói közül a Hankook az egyetlen, amelynek nem csökkent a forgalma az elmúlt évben. Sőt, a termelőkapacitás-bővítés nem tud lépést tartani a megrendelések növekedési tempójával. Ezért kellett előre hozni a rácalmási gyár bővítését, és ezért keresik nagy energiával a hatodik termelőüzem számára alkalmas helyet Délkelet-Ázsiában.
A rendelésállomány folyamatos emelkedése alapján a Hankook Tire azt tervezi, hogy 2015-re a Sumitomo és a Pirelli csoportot megelőzve a világ ötödik legnagyobb abroncsgyártójává lép elő. Ehhez azonban az kell, hogy 100 milliósra emelkedjen a jelenlegi 78 millió darabos éves termelőkapacitás, amelyet a két-két koreai és kínai, valamint a magyar gyár biztosít. Az éppen három éve termelő első hazai gyáregység az előzetesen tervezett 15 ezerrel szemben már 17 ezer abroncsot állít elő naponta. Így a cég első európai üzeme a Hankook Tire globális termelésének közel hét százalékát adja. Novemberben pedig indul a sorozatgyártás a most még épülő második gyáregységben.
A napi termelés növelésére azért is szükség volt, mert május óta a Volkswagen csoporthoz tartozó márkák összes gyárába szállíthat abroncsokat a rácalmási üzem. Európa legnagyobb autógyártó csoportja februárban végezte el az átfogó minősítést a dél-koreai cég magyar leányvállalatánál, amely eddig csupán a VW Transportereket kibocsátó hannoveri haszonjárműgyárba, valamint a csehországi Nosovicében lévő Hyundai-egységnek szállított. A VW-auditálás azért is fontos a Hankooknak, mert máig Koreából szállítják az abroncsokat hét Volkswagen modell, valamint az Audi A3 számára. Egy-egy koreai vagy kínai szállítmány útja az európai megrendelőig akár 45 napig is tarthat.
A 230 millió eurós gyárbővítés révén a jelenlegi 107 ezer négyzetméteres beépítettség 165 ezer négyzetméterre emelkedik, miután az új üzem egybeépül a régivel. Az új egységben az alapanyag-keverő üzem mellett helyet kap a félkésztermék-gyártás, az abroncsgyártó gépsor, a vulkanizálóüzem, és kibővül a minőség-ellenőrzés, valamint a készáruraktár is.
Az épülő második gyáregység teljes felfutása eredményeként pedig – jövő nyártól – meghaladja az évi tízmillió darabot a társaság jelenlegi ötmilliós abroncsgyártó kapacitása.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.