BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hajrába fordult a gyárbővítés

A második negyedévben is növelte nyereségét a Hankook abroncsgyártó

A második negyedévben 13 százalékkal, 1420 milliárd dél-koreai vonra (959 millió euró) növekedett a Hankook Tire konszolidált árbevétele. Az első negyedben elért kiemelkedő eredmény után a világ hetedik legnagyobb gumiabroncsgyártója a második három hónapban is növelni tudta nyereségét: az üzemi eredmény 177,7 milliárd vonra (119,9 millió euró) nőtt.

A hathavi eredményeket tekintve a Hankook Tire globális konszolidált üzemi nyeresége – az emelkedő nyersanyagárak ellenére is – elérte a 389,9 milliárd vont (263,3 millió euró). Az árbevétel 2009 első fél évéhez képest 15,2 százalékkal, 2800 ezer milliárdra (1890 milliárd euróra) bővült.

A rekorderedmények jelentős részben a feltörekvő piacokon – többek között a FÁK tagállamaiban és Latin-Amerikában – regisztrált forgalombővülésnek köszönhetők, ahol komolyan nőtt az igény a cég ultranagy teljesítményű (UHP) gumiabroncsai iránt. Mindehhez hozzájárult a kínai, az észak-amerikai, valamint a cégcsoport számára legfontosabb európai piacon elért stabil növekedés. Európában, a világ valószínűleg legigényesebb piacán 17,8 százalékkal növelte eladásait a cégcsoport.

Kínában – az ország élénk autó- és gumiabroncspiacainak köszönhetően – a Hankook második negyedévi értékesítése az előző év azonos időszakához képest 17,2 százalékkal nőtt.

A világ vezető gumiabroncsgyártói közül a Hankook az egyetlen, amelynek nem csökkent a forgalma az elmúlt évben. Sőt, a termelőkapacitás-bővítés nem tud lépést tartani a megrendelések növekedési tempójával. Ezért kellett előre hozni a rácalmási gyár bővítését, és ezért keresik nagy energiával a hatodik termelőüzem számára alkalmas helyet Délkelet-Ázsiában.

A rendelésállomány folyamatos emelkedése alapján a Hankook Tire azt tervezi, hogy 2015-re a Sumitomo és a Pirelli csoportot megelőzve a világ ötödik legnagyobb abroncsgyártójává lép elő. Ehhez azonban az kell, hogy 100 milliósra emelkedjen a jelenlegi 78 millió darabos éves termelőkapacitás, amelyet a két-két koreai és kínai, valamint a magyar gyár biztosít. Az éppen három éve termelő első hazai gyáregység az előzetesen tervezett 15 ezerrel szemben már 17 ezer abroncsot állít elő naponta. Így a cég első európai üzeme a Hankook Tire globális termelésének közel hét százalékát adja. Novemberben pedig indul a sorozatgyártás a most még épülő második gyáregységben.

A napi termelés növelésére azért is szükség volt, mert május óta a Volkswagen csoporthoz tartozó márkák összes gyárába szállíthat abroncsokat a rácalmási üzem. Európa legnagyobb autógyártó csoportja februárban végezte el az átfogó minősítést a dél-koreai cég magyar leányvállalatánál, amely eddig csupán a VW Transportereket kibocsátó hannoveri haszonjárműgyárba, valamint a csehországi Nosovicében lévő Hyundai-egységnek szállított. A VW-auditálás azért is fontos a Hankooknak, mert máig Koreából szállítják az abroncsokat hét Volkswagen modell, valamint az Audi A3 számára. Egy-egy koreai vagy kínai szállítmány útja az európai megrendelőig akár 45 napig is tarthat.

A 230 millió eurós gyárbővítés révén a jelenlegi 107 ezer négyzetméteres beépítettség 165 ezer négyzetméterre emelkedik, miután az új üzem egybeépül a régivel. Az új egységben az alapanyag-keverő üzem mellett helyet kap a félkésztermék-gyártás, az abroncsgyártó gépsor, a vulkanizálóüzem, és kibővül a minőség-ellenőrzés, valamint a készáruraktár is.

Az épülő második gyáregység teljes felfutása eredményeként pedig – jövő nyártól – meghaladja az évi tízmillió darabot a társaság jelenlegi ötmilliós abroncsgyártó kapacitása.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.