BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Itt az elektromos népautó?

A Renault bejelentette: 2012-től forgalmazza Zoé nevű elektromos modelljét. A francia autógyár célja, hogy népautóvá tegye a modellt, ennek érdekében a konszern 20 ezer eurós (5,7 millió forint) áron értékesíti a típust, és számít a Franciaországban jelenleg érvényes, 5 ezer eurós állami támogatásra is, amellyel 15 ezer euróra (mintegy 4,3 millió forint) csökkenhet a gépkocsi kiskereskedelmi ára. Az árhoz azonban hozzáadódik majd az akkumulátor is, amely a tervek szerint havi 100 eurós áron lízingelhető a cégtől. A francia autógyár célja, hogy egy hasonló méretű, hagyományos meghajtású gépkocsi áráért értékesítse ez elektromos modellt, és számításai szerint a kocsi fenntartása feleannyiba kerül majd, mint egy normál üzemű modellé: a konszern 100 megtett kilométerenként egyeurós költséggel számol.

A Renault-Nissan 4 milliárd eurót fordít a technológia fejlesztésére a 2008 és 2012 közötti időszakban, és várakozásai szerint 2020-ra a globális autóértékesítések 10 százalékát teszik ki az elektromos autók. A Volkswagen egy héttel ezelőtt, július 20-án közölte, hogy olcsó, elektromos meghajtású autót kíván a piacra dobni. A Toyota az elektromos autókra specializálódott Tesla segítségével fejleszti ki saját modelljét, a japán cég ezért 50 millió dollárért vásárolt részesedést az amerikai konszernben. Az elektromos meghajtású autók első hulláma ez év végén érkezik a piacra.

Egyelőre sem a tengerentúlon, sem Európában nem megfelelő a villanyautók üzemeltetéséhez szükséges infrastruktúra, ezért kérdéses az új hajtási módszer elterjedése. A Daimler AG kutatás-fejlesztési igazgatója, Thomas Weber úgy látja: húsz évre van szükség ahhoz, hogy az iparág a hagyományos üzemű autókéval megegyező hatótávolságú gépkocsikat gyártson, elérhető áron. Addig meg kellene oldani az elektromos autók gyorstöltését, ehhez grandiózus állami infrastruktúra-fejlesztési projektek lennének szükségesek. A fő probléma ugyanis, hogy a jelenlegi elektromos autók töltése Európában csak néhány töltőállomásnál lehetséges. VG

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.