Az NHTSA a Toyota gázpedál ügyével kapcsolatos vizsgálatának eredményeit ma mutatta be az amerikai Kongresszusnak. Bár a folyamat még nem zárult le, a szervezet leszögezte, hogy a gázpedál beakadásán kívül nem találtak újabb hibát az érintett modelleknél, a vizsgálat balesetek közül többnél pedig vezetői hibának tulajdonították az ütközést - írja a Financial Times.
A szervezet 58 esetet tekintett át, és mint kiderült, ezek közül 35 alkalommal a vezető egyáltalán nem használta a féket, kilenc esetben a féket túl későn nyomták le, egy esetben pedig a fék-, és a gázpedált egyszerre nyomta a sofőr. Az NHTSA tájékoztatása szerint egy vizsgált balesetnél találtak a gázpedál beakadására utaló bizonyítékot. Ez viszont nem újdonság, hiszen a Toyota már korábban figyelmeztette az autósokat arra, hogy ne tegyenek szőnyeget a vezetőülés elé, mert beakadhat a pedál.
A Toyota mintegy 10 millió autót hívott vissza különböző műszaki gondok miatt tavaly november óta, elismerte, hogy vezetési kultúrája nem volt megfelelő, és rekord nagyságú, 16,4 millió dolláros bírságot fizetett a biztonsági kockázatot jelentő autók forgalomba hozása miatt. A vállalat mindvégig cáfolta, hogy az elektronikus gyorsítási rendszer tervezési hibája állna a balesetek hátterében. Az NHTSA most kiadott véleménye eldöntheti annak a több tucat csoportos pernek a kimenetélet, amelyet a japán autógyártó ellen indítottak.