Szeptember 14-től egész Európában megváltozik a Google keresési szabályzata, amely így megegyezik majd az Egyesült Államokban és Kanadában alkalmazott rendszerrel. Ennek értelmében – a korábbiakkal ellentétben – bármely cég megvásárolhatja a jogot, amelynek alapján az adott keresőszót beütve megjelenik a találatok listáján - írja a The New York Times.
A cégek akkor is licitálhatnak a kulcsszavakra, ha azokat az eredeti jogtulajdonos már levédette. Ezzel tehát az öreg kontinensen is megszűnnek a gyártók privilégiumai, akik korábban szerzői jogi panaszt nyújthattak be, ha harmadik fél használta a márkanevüket a Google-nál. A szabályozás várhatóan egyik legnagyobb vesztesének számító LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton kifogásolta az eljárást és azt kérte, hogy csak az erre feljogosított weboldalak értékesíthessék a védjeggyel ellátott termékeket, hiába. A Google-t az Európai Bíróság döntése védi, amely kimondja, hogy a keresőóriás jogosan engedte meg, hogy ugyanarra a márkára többen licitáljanak.
Ha egy cég ezután úgy látja, hogy a harmadik fél által rögzített reklámok megzavarják a fogyasztókat, panaszt nyújthat be a Google-nak, a cég pedig kivizsgálja, és szükség esetén eltávolítja az inkriminált hirdetést. A Google egyébként ígéretet tett arra, hogy a továbbiakban is megakadályozza a hamis termékek értékesítését szolgáló reklámok terjesztését.