Autógyárak Magyarországon és Mexikóban - Ez csak a kezdet
Mint arról beszámoltunk, az Opel, és az Audi is jelentős fejlesztést hajt végre Magyarországon. A Volkswagen szintén tegnap közölte, hogy 550 millió dolláros beruházással motorgyárat épít Mexikóban. A Financial Times bloggere emlékeztet arra: a gyárak megépítésének csak egyik oka az olcsó munkaerő, fontosabb tényező, hogy az autómárkák most próbálják termelésüket a BRIC országok igényeire szabni.
Az új autók iránti keres kereslet négyötöde a fejlődő országokból érkezik. Az autós cégek a közelmúltig gyakorlatilag egységesen gyártották a modelleket a teljes piac számára. A modellek kialakítása ugyan eltérő volt például az Egyesült Államokban, és Európában, de az alkatrészek gyakorlatilag egyeztek. Mindez véget érhet, hiszen az autógyárak a fejlődő országokra koncentrálnak, ahol nem kell betartaniuk az EU-s, illetve amerikai szabványokat.
A változást jól jelzi, hogy Masaya Yamashita, a Honda értékesítési vezetője a közelmúltban leszögezte: az indiai piacra szánt Jazz/Fit modell ára akár 30 százalékkal csökkenhet az olcsóbb alkatrészeknek köszönhetően. A Honda menedzsere némi irigységgel beszélt a koreai rivális Hyundairól, hiszen a vállalat igen gyorsan alkalmazkodott a fejlődő országokhoz, például már bemutatta a kifejezetten az orosz vásárlók számára tervezett Solaris nevű modellt.


