BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Beszédfelismerő rendszer

Az ügyfélszolgálati fejlesztést az Európai Unió is támogatja

Fejlesztés. Másfél éven belül készül el és összesen 336 millió forintba kerül az első olyan magyar nyelvű ügyfélszolgálati fejlesztés, amely beszédfelismerésen, szemantikai és nyelvi szövegelemzésen alapuló hangbányászati eljárásokat integrál. Ennek révén hatékonyabban lehet majd az ügyfélkiszolgáló munkát megszervezni, a munkatársakat beosztani, és az ügyfél is gyorsabb és pontosabb megoldást kaphat problémájára. A rendszer, elemezve a telefonálók beszédét, automatikusan a meghatározott kategóriákba sorolhatja a hívásokat.

A projekt az üzleti szféra és a hazai kutatók együttműködésében valósul meg. Az erre szerveződött konzorciumot a Montana Tudásmenedzsment Kft. vezeti, céges oldalról részt vesz benne még az Aitia Informatikai Zrt. is, a kutatói szférát a THINKTech Kutatási Központ, a BME távközlési és médiainformatikai tanszék, valamint az MTA Nyelvtudományi Intézete képviseli.

A magyar középvállalatok valós kitörési pontja lehet az innováció, a fejlesztések hidat teremtenek a tudomány és a piac között – emelte ki a projektet bemutató tájékoztatón Vadász Pál, a Montana ügyvezetője. A 2012 tavaszára elkészülő rendszer a Vodafone-nál debütál, annak a 2009-ben felavatott, miskolci székhelyű regionális ügyfélszolgálati központjában működik majd. A magyar fejlesztéshez az Európai Unió és a magyar állam összesen 218,4 millió forint támogatást nyújt. SGy


Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.