Az oldalak 94 százalékánál már semmilyen problémát nem tártak fel a termékek teljes árára vonatkozó világos és pontos tájékoztatással kapcsolatban, ez a mutató tavalyelőtt még 75 százalékos volt.
A kereskedők az e-boltok 95 százalékánál az előírtak szerint tüntetik fel az adataikat, szemben a 2009. májusi 82 százalékkal. A felsorolt szabálytalanságokat azóta kijavították, illetve ahol szükséges volt, szankciókat alkalmaztak.
A „nagytakarítás” az EU által vezetett és a tagállamok végrehajtó hatóságai által végzett átfogó vizsgálat. Az elektronikai cikkek piacáról hat népszerű termékkategóriát választottak ki ellenőrzésre, többek között a hordozható zenelejátszó eszközöket, a digitális fényképezőgépeket és a mobiltelefonokat.
A legújabb razzia a kulturális és sporteseményekre jegyeket értékesítő honlapokra irányul. Az ellenőrzés 414 weboldalra terjedt ki, amelyek közül mindössze 167, vagyis 40 százalékuk felelt meg a szabályoknak. Az ezeken a site-okon feltárt főbb problémák közé sorolható a hiányzó, hiányos vagy félrevezető tájékoztatás az árral kapcsolatban. Nem tüntettek fel például bizonyos adókat vagy kezelési költségeket. Ez a jelenség a vizsgált honlapok közel háromnegyedére jellemző. A weboldalak 73 százalékánál nem garantálják vagy kizárják a vételár visszatérítését az esemény elmaradása esetén.