Újabb globális tudásközpont idetelepítésével erősíti magyarországi jelenlétét a Nokia Siemens Networks (NSN). A már évek óta működő budapesti k+f központ részeként létrejövő GSM-Railway (GSM-R) egység az anyavállalat vasúti ügyfeleit szolgálja majd ki világszerte. Az anyacég nevéhez fűződik az idevonatkozó nemzetközi szabvány megalkotása, a világ első három kísérleti, majd az első kereskedelmi hálózatát is a vállalat, illetve jogelődei építették ki.
Az új tudásközpont indulásként mintegy száz magyar mérnöknek teremt munkahelyet – jelentette be Ésik Róbert, az NSN magyarországi ügyvezetője. Hozzátette: az újonnan létrehozott budapesti központ fontos koordinátori és tanácsadói szereplőjévé válhat a GSM-R kiépítése előtt álló Magyarországon is. A már évek óta húzódó központi beruházás egyike a kiemelt vasúti fejlesztéseknek, amely felkerült a Közlekedési operatív program projektlistájára. Ezen beruházásoknál az Európai Unió a költségek 85 százalékát vállalja. A legutóbbi, 2006-ban kiírt és ez év márciusában érvénytelenített tender 56 milliárd forintot célzott meg erre a fejlesztésre.
A Nokia Siemens Networks 2007-ben alakult meg, miután a névadó jogelődök ebbe a vállalkozásba vonták össze távközlési hálózatfejlesztési és gyártási részlegeiket. A magyarországi leányvállalat 800 főt meghaladó létszámának több mint fele dolgozik jelenleg kutatás-fejlesztési területeken. Az ügyfelek között vezetékes, mobil- és internetszolgáltató, valamint kábeltársaság egyaránt megtalálható. Az NSN elődcégei építették ki többek között két magyarországi mobiltársaság, a Vodafone, illetve a Telenor (korábban Pannon) hálózatát. Az előbbiben két éve váltott szállítót az operátor, a rendszert a kínai Huawei építi tovább. Az utóbbiban pedig egy a közelmúltban kötött szerződés alapján az NSN-technológiát ugyancsak kínaival, a ZTE rendszerével kívánja lecserélni a szolgáltató. Ennek kapcsán lapunk kérdésére Ésik Róbert kifejtette, az átállás hosszabb folyamat lesz, és számításaik szerint egyéb területeken megmarad a két cég közötti üzleti kapcsolat.
A tudásközponttal kapcsolatos bejelentésen jelen lévő Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter kiemelte: a száz munkahely sok, különösen azért, mert a kutatás-fejlesztés területén keletkezik. Ebből szeretne húsz év múlva megélni Magyarország. Hozzátette: nálunk eddig 220 finn vállalat húszezer munkahelyet hozott létre egymilliárd euró befektetésével.
Jelenleg a MÁV-nál nincs megoldva az utazó személyzet mobilkommunikációja, a GSM-R rendszer segítségével a kalauzok kapcsolatba léphetnek egymással, a rendőrséggel, vasútőrséggel, mentőkkel is. A rendszer alkalmas a fedélzeti online jegyeladásra is.
A GSM-R segítségével a szállítmányok is nyomon követhetők a berakodástól egészen a kirakodásig.
A kelet-európai országok számára 2007 és 2013 között 4,1 milliárd euró áll rendelkezésre ennek megvalósítására.
Jelenleg a MÁV-nál nincs megoldva az utazó személyzet mobilkommunikációja, a GSM-R rendszer segítségével a kalauzok kapcsolatba léphetnek egymással, a rendőrséggel, vasútőrséggel, mentőkkel is. A rendszer alkalmas a fedélzeti online jegyeladásra is.
A GSM-R segítségével a szállítmányok is nyomon követhetők a berakodástól egészen a kirakodásig.
A kelet-európai országok számára 2007 és 2013 között 4,1 milliárd euró áll rendelkezésre ennek megvalósítására.
-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.