A gyógyszerhamisítók mind nagyobb számban kezdik módosítani marketingstratégiájukat, ahogy a hatóságok és egészségügyi szakértők egyre intenzívebben kampányolnak a hamisítás ellen, és ahogy ezek figyelmeztetései alapján a fogyasztók egyre tudatosabban vásárolnak - írja a hamisgyógyszer.hu.
Mivel az internetnek köszönhetően a gyógyszerhamisítók és a hamisítványok terjesztői közvetlen értékesítési csatornát találtak a fogyasztókhoz, a kereslet biztosítása érdekében a múltban nem kellett mást tenniük, mint termékeiket jelentősen olcsóbban kínálni az eredeti gyógyszerek árához képest. Napjainkban azonban egyre több fogyasztóhoz jutnak el a hamisított gyógyszerek veszélyességére vonatkozó felhívások, így egyre többen óvakodnak a már-már gyanúsan jónak tűnő üzletektől.
A szakértők szerint ebben a helyzetben a kifinomultabb hamisítók fokozatosan elkezdik emelni az áraikat, oly módon, hogy a termék olcsóbb maradjon az eredeti készítményeknél, de az árkülönbség mégse legyen túl feltűnő.