Cégvilág

Mindenki hibázott áprilisban a BP-katasztrófa kapcsán

A BP a négy hónapon át tartó vizsgálatának eredménye szerint mind az olajcég, mind a tornyot lízingelő Transocean, valamint a kút rögzítését végző Halliburton közös hibáinak sorozata vezetett az USA legsúlyosabb ökológiai katasztrófájához.

Több érintett fél hibáinak sorozata, műszaki és emberi mulasztások, valamint rossz döntések vezettek a Deepwater Horizon fúrótorony április 20-án a Mexikói-öbölben történt, 11 ember halálát okozó katasztrófájához. A BP ma hozta nyilvánosságra a négy hónapon át tartó vizsgálatának az eredményét, mellyel kapcsolatban Bob Dudley, a cég új vezérigazgatója kijelentette: a saját mérnökein kívül a fúrótornyot lízingelő Transocean és a kút rögzítését végző Halliburton társaság együttesen felelős az USA legsúlyosabb ökológiai katasztrófájáért.

A vizsgálat megállapítja, hogy gyenge minőségű lett a cementalapozás és annak tesztelési folyamata, a BP és a Transocean tévesen értelmezte a nyomásról kapott eredményeket, így az kitörésgátló szelep könnyedén meghibásodhatott, valamint a torony személyzete 40 percen át képtelen volt reagálni arra, hogy szénhidrogén áramlott a vezetékekbe.
A BP a robbanás következményeinek elhárítására eddig 8 milliárd, a kártérítésekre pedig 399 millió dollárt költött.

Transocean Bob Dudley Halliburton Mexikói-öböl kataszrófa BP
Kapcsolódó cikkek