A szponzorációban megszokottól igencsak eltérő koncepcióval rukkolt ki az év egyik meghatározó közösségi eseménye kapcsán egy hazai mobilszolgáltató. Az augusztusi Sziget rendez-vényhez a Vodafone egyedi, innovatív üzleti alapú megoldások-kal csatlakozott főtámogatóként. „Ennek fejében azonban a szervezők tőlünk ezúttal nem halat, hanem hálót kaptak, azt is közösen fontuk” – vont mérleget a néhány hete zárult esemény kapcsán Beck György, a Vodafone Magyarország Zrt. elnök-vezérigazgatója.
Hozzátette: „A cél nem az, hogy egyszerűen csak betegyük a támogatásra szánt pénzösszeget, amiért cserébe aztán kirakhatjuk a megfelelő számú molinót vagy céges zászlót. Olyan szolgáltatások és termékek vannak a kezünkben, amelyek a köznapi élet számos területén serkenthetik az innovációt” – emelte ki. Úgy vélte, a rendezvény ahhoz is megfelelő terepet adott, hogy élesben lehessen kipróbálni a cég számos új alkalmazását, értékesítési kampányát. Az eseményt szervezőkkel aztán az ezekből befolyó összegen osztoztak. Hasonló támogatási koncepciót valósítottak meg a vizilabdázók néhány hete lezajlott Vodafone Kupáján is. Az itt debütáló Tickit.hu a Vodafone saját kezdeményezésű fejlesztése, amely a mobilparkolásnál megszokotthoz hasonlóan sms-alapú jegyvásárlást tett lehetővé. A jegyek több mint fele kelt el mobilos elővételben.
„Így mindkét félnek érdeke, hogy a dolgok jól működjenek” – húzta alá. Az újdonságok egyben közösségépítő eszközként is funkcionálhatnak az adott események kapcsán.
A szigetes ötlet a vezérigazgató szerint bevált, az esemény hazai és külföldi látogatói, akiknek a zöme a fiatalok közül került ki, igencsak vevők voltak az új dolgokra. „Egy jó pár dolgot előre beterveztünk, de volt olyan is, amelyre a helyszínen jött az ötlet. A végén mérleget vontunk, mi az, ami jövőre is megtartható, mi az, amit felejtsünk el” – sorolja a vezérigazgató. Az egyik leginkább szigetesre tervezett alkalmazás egy különleges mobilal-kalmazás, a Sziget Iránytű volt, Beck György szerint abszolút ideillett, mivel a látogatók már nagyon nagy számban használtak okos telefonokat, amelyekre ezt fel lehetett tölteni. A „szigetelők” számára ugyanis az egyik legfontosabb, hogy folyamatosan képben legyenek, milyen események és hol zajlanak a rendezvényen. Az alkalmazást több ezren töltötték le, segítségével nemcsak a megfelelő bankkártya-automatát, büfét, mosdót vagy színpadot találhatták meg könnyen, hanem az egyes koncerthelyszínek esetében a teljes műsorról is informálódhattak.
Sikeresnek ítéli a vezérigazgató a percalapú jegyvásárlást is. Az összesítés szerint közel félezren vették igénybe a fesztiválra való bejutás ezen módját. Jövőre több hasonló rendezvényen is elérhetővé akarja tenni a Vodafone az ügyfelei számára ezt az alkalmazást.
„Szigeten túli” karriert futhat be a mobilos kávéautomata is. Az SMS-alapú szolgáltatás a cég tervei szerint hamarosan a hazai közintézményekben, metró- és buszmegállókban, egyetemeken is elérhető lesz.
„Több mint tízezer új előfizetőt hozott a cégnek a rendezvényre kidolgozott, ingyenes készülékkel kombinált díjcsomag. Sok külföldi látogató vette meg a mobilt. így elégedettek lehetünk” – mondja Beck György.
További lehetőségek az m-commerce-ben
Ahhoz, hogy a magyarországi piaci szereplők több bevételre tehessenek szert, a „mobiltortát” kell növelni, minden lehetséges eszközzel – mondja Beck György. Az egyik ilyen lehetséges terület az m-commerce, a mobilalapú fizetési megoldások köre. Igaz, hogy az ebből származó haszon ma még nem jelentős, de a tranzakciók száma már meglehetősen magas – teszi hozzá. A Vodafone a nyár folyamán már egy feltöltőkártyás m-commerce változattal is kijött a piacra. Az ügyfelek a cég fejlesztése révén nemcsak a megszokott módon fizethetnek mobillal a parkolásért, hanem már a parkolóházakban is ilyen módon fizethetnek a szolgáltatásért, egyelőre Budapesten és Szegeden. „Készek vagyunk nagyobb dolgokra is, de ahhoz már (ön)kormányzati fogadókészség is kell” – emeli ki a vezérigazgató. Hozzáteszi: „Két éve készen állunk már a BKV- és MÁV-jegyek mobilos árusítására is, de a telefonok a bankkártyákhoz hasonlóan személyes azonosításra is alkalmasak.” VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.