BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nyáron nyit budapest legújabb ötcsillagos szállodája! Képek!

Több éves csúszás után jövő nyáron nyit a budapesti Buddha-bar Klotild Palace ötcsillagos luxusszálloda - tudta meg a Világgazdaság Online. A kései nyitásban a válság és a zavaros genereálkivitelezési körülmények is szerepet játszottak. A déli Klotild palotát az SCD Group fejlesztheti, ha december végén, január elején aláírják az adás-vételi szerződést az V. kerületi önkormányzattal.

A Klotild-palotáért 2002-ben az akkori sajtóhírek szerint kétmilliárd forint körüli összeget fizetett a Sifim nevű olasz cég a Magyar Postának, amely az olasz Beghelli világítótest-gyártó vállalatot is jegyző Graziano Beghelli tulajdonában áll. Az összesen tizenegyezer négyzetméteres, műemléki védettséget élvező épület felújítására 2001-ben létrehozták a Klotild Ingatlanfejlesztő Kft-t.

Az Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium (IRM) céginformációs rendszere szerint a társaság jegyzett tőkéje 1,853 milliárd forint. Az ingatlan fejlesztéssel kapcsolatban kerestük a társaságot, de teljesen elzárkóztak a nyilatkozattételtől.

A szálloda átadását még 2009 elejére tervezték, a mostani tervek szerint a Mellow Mood  - az üzemeltető – 2011 június végén, július elején veheti birtokba. Az épület felújítását még a 2006 tavaszán a Magyar Építő Zrt. kezdte, ám tavaly év végén a Market Zrt. vette át a munkálatokat.

A csúszásnak az ingatlanfejlesztési gondokon túl más oka is volt. A Mellow Moodtól úgy értesültünk a gazdasági válság kellős közepén nem akartak szállodát nyitni, jövőre azonban már az egész ágazatban fellendülést várnak. Másrészt a budapesti Buddha-bar Hotel régiónk első, úgynevezett lifestyle szállodája lesz (Prágában ugyan már működik egy Buddha-bar hotel, de az mindössze 39 szobás). A budapesti házat 102 szobásra tervezték, amelyből 27 lakosztályként funkcionál. Megnyitás után a szálloda konferenciateremmel, bárral, fitneszteremmel, valamint a Buddha-Bar étteremmel várja a vendégeket.

Zavaros adás-vétel

Az Erzsébet híd pesti főjénél álló Klotild palota értékesítése annak idején nagy port kavart, mivel - az akkori sajtóértesülések szerint - a Magyar Posta a palotát nem ingatlanként értékesítette, hanem apportként vitte egy cégbe, és azt adta el, így az adásvételt adófizetési kötelezettség sem terhelte. Az értékesítési pályázat érvényességét is vitatták, a műemlékvédelmi hatóság engedélyét hiányolták, de felmerült az is, hogy eladás előtt a az államnak és az illetékes önkormányzatnak elővásárlási joga lett volna.

Arra a kérdésre, hogy mennyiért lehet majd szobát kivenni a Buddha-bar Klotild Palace szállodában, Sátori Viktor nem akart válaszolni. Úgy véli, a szobaárakat az aktuális piaci tendenciáknak és üzleti környezetnek megfelelően szabják meg.
A prágai Buddha-bar hotelben egy sztenderd franciaágyas szobát reggeli nélkül 288 euróért adnak, a lakosztályért pedig nem kevesebb, mint 1200 eurót kell fizetni éjszakánként. Budapesten átlagosan olcsóbbak a szállodai szobák Prágánál, így vélhetően a Klotild palota árai is valamelyest a prágai alatt maradhatnak.

A Mellow Mood jövőre a négycsillagos szegmensben is bővít, a Váci utca Fővám térhez közeli részén nyitja meg a 70 szobás Avenue 83 Fashion Hotel névre keresztelt szállodáját.

Mint ismeretes, a Klotild palota déli részét - a köznyelvben csak Matildként emlegetett épületet - a napokban értékesítette a Párisi udvart, a déli Klotild-palotát és a vendéglátóipari múzeum Szent István téri épületének  értékesítésére kiírt pályázaton az SCD Group Zrt.-hez tartozó a május végén alakult BP Downtown Kft anyagát találták a legjobbnak. Az adás-vételi szerződésre még várni kell, hiszen – az északi Klotild palotától eltérően – megvárják, míg a Fővárosi Önkormányzat jelzi, hogy lemond elővásárlási jogáról – tudtuk meg Elkán Pétertől, az SCD kommunikációs igazgatójától. Az, hogy miként hasznosítják az ingatlanokat, a szerződéskötésig nem akart nyilatkozni.

A Mellow Mood Kft.-t 1997-ben alapította két vállalkozó, Sameer Hamdan és Zuhair Awad. A cég profilja az évek során folyamatosan bővült: kezdetben az ifjúsági szálláshelyek üzemeltetésére korlátozódott, mára üzletágak komplex hálózatává nőtte ki magát. A vállalkozások köre kibővült az ingatlan- és webfejlesztés, valamint a könyvelés területeivel.
A csoport hat márkát alakított ki a turizmus üzletág részlegeinek kategorizálására: Luxury Hotels, Fashion Hotels, Congress Hotels, City Hotels, Top Hostels és Travel Services.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.