BUX 39,256.26
-1.14%
BUMIX 3,747.98
-0.85%
CETOP20 1,747.54
-2.59%
OTP 8,152
-4.48%
KPACK 3,100
0.00%
-0.92%
-14.15%
+1.18%
-0.20%
ZWACK 18,650
+0.81%
0.00%
ANY 1,575
+0.64%
RABA 1,100
-2.22%
-3.14%
-2.40%
-2.52%
-1.93%
OPUS 166.6
-1.42%
-5.83%
0.00%
0.00%
+2.63%
OTT1 149.2
0.00%
-1.35%
MOL 2,932
-0.61%
DELTA 38.95
-2.38%
ALTEO 2,370
-1.66%
0.00%
-1.52%
EHEP 1,000
-4.76%
-0.83%
-0.63%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.83%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
-2.31%
+0.78%
-3.60%
0.00%
-3.93%
-2.82%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
+2.78%
NAP 1,238
-0.16%
0.00%
-3.10%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Alkatrészcsere az Airbusokban a kényszerleszállás után

A Lufthansa pilótája Frankfurtban leszállította az Airbus A380 utasait, mert a repülőgép motorjából furcsa zajt hallott, amint az a felszállópálya felé gurult. Az ellenőrzés során a technikusok nem találtak semmilyen hibát.

A Lufthansa jelenleg is vizsgálja a leállította A380-ast. Eközben az Airbusok motorjait gyártó Rolls-Royce konszern közölte, hogy a Quantas, a Singapore Airlines, valamint a Deutsche Lufthansa AG repülőin található motorok esetében szükség van egy alkatrész cseréjére. A világ második legnagyobb motorgyártója ugyanis azonosította azt a hibát, amely a Qantas ausztrál légitársaság Airbus A380-asának kényszerleszállásához vezetett november 4-én.

Közben az Airbust gyártó EADS Párizsban bejelentette, hogy a Qantasnál történt motorbaleset miatt késedelmet szenvedhet az A380-as gépek 2011. évi leszállítása. Az Airbus idén várhatólag maximum huszonkettő A380 típusú utasszállító óriásgépet szállít le - közölte Tom Enders elnök-vezérigazgató.

Az EADS közölte, hogy a harmadik negyedévben a profitja 13 millió euró lett, szemben a múlt év azonos időszakában mért 87 millió eurós veszteséggel. Az árbevétele pedig 18 százalékkal ugrott meg, 11,25 milliárd euróra. Az EBIT 88 százalékkal ugrott meg és 378 millió eurót ért el, ezzel a cég meghaladta az elemzők 260 millió eurós várakozását. Enders megfogalmazása szerint a Qantas incidens ugyan kellemetlen, de az óriásgép eddigi fogadtatása elég pozitív volt ahhoz, hogy a cégbe vetett bizalom ne szenvedjen csorbát.

A Qantas már a kényszerleszállást követő vizsgálat kezdetén jelezte, hogy véleménye szerint technikai vagy tervezési hiba állhat a háttérben, az ausztrál légitársaság gépének kényszerleszállására az elsődleges vizsgálat alapján olajfolyás miatt került sor.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek