Autógyárak - Hová tűnik a "Made in Germany"?
"Az arányok eltolódtak" - jelentette ki Frank-Peter Arndt, a BMW gyártási főnöke a Süddeutsche Zeitungnak nyilatkozva. A BMW jelenleg az autóik 60 százalékát gyártja Németországban, 40 százalékát pedig külföldön. Hosszú távon a cég 50-50 százalékos arányra akar átállni – közölte a menedzser.
A müncheni gyár jelenleg 72 ezer főt foglalkoztat belföldön és 24 400 főt a külföldi gyárainak, a kínai Shenyangban és az amerikai Spartanburgban. Az itt foglalkoztatottak száma azonban a jövőben vélhetően erősen növekedni fog. De - mint azt Arndt leszögezte – nem a hazai álláshelyek rovására, igaz, a jövőben létrehozandó új munkahelyek többsége nem a németországi egységekre koncentrálódik.
"Abból kell kiindulnunk, hogy a növekedési ráták Európában alacsonyabbak, mint Ázsiában és az Egyesült Államokban." A BMW termelési vezetője szerint Indiában is erőteljesebben fognak befektetni, és a jövőben fontos piacnak tartja Dél-Koreáit is.
A német autógyártók egyre nagyobb hangsúlyt helyeznek a külpiacok, különösen Ázsiára, ahogyan ezt Martin Winterkornnak, a Volkswagen vezérigazgatójának kijelentése is tükrözi. Mint mondta, a Volkswagennek most kell nemzetközivé válnia, ugyanakkor a vezér is hangsúlyozta, hogy nem Németország rovására fejlődnek majd. Nem lehet azonban figyelmen kívül hagyni azt a tény, hogy míg novemberben a BMW eladásai 24,9 százalékkal emelkedtek a hazai piacon, addig Kínában a növekedés 104,3 százalékot tett ki, az arányok pedig hasonlóak a többi német luxusautó márka esetében is.


